Alle vil tilbake neste år

14.03.2014
Alle vil tilbake til neste års Haugalandskonferanse. Evalueringsrapporten fra deltakerne er preget av begeistring og forventning
"Fredagens Haugalandskonferanse ble en humørfylt og tankevekkende opplevelse for et rekordstort antall deltakere. Det er bare å gratulere Haugesundregionens næringsforening med et glimrende arrangement, gjennomført i god regi og med et utfordrende innhold. Foreningen framstår anno 2014 som en sterk, aktiv og samlende kraft i regionen vår. Det er jobbet godt, organisasjonen er i fin utvikling og antall godt fungerende møteplasser i spennende vekst. Med den massive oppslutningen foreningen har på sine større arrangementer, må budskapene herfra lyttes etter."

Slik beskrives Haugalandskonferansen 2014 i lokalavisa Karmsund. Begeistringen som her skildres skinner også gjennom i den evalueringen som 360 av de rundt 600 deltakerne på konferansen nå har gjennomført. Samlet sett gir deltakerne karakteren 5,1 av 6 mulige på spørsmålet om hvilket inntrykk de sitter igjen med etter konferansen. Over 98 prosent av dem sier de vil delta på neste års konferanse.

Haugesunds Avis gav terningkast 5 for hele konferansen, og det stemmer godt overens med oppfatningen hos deltakerne. Næringsforeningen får svært mange gode tilbakemeldinger på både tema, på spennende og utfordrende foredragsholdere og for en stram og profesjonell gjennomføring av programmet.

- At 86 prosent av deltakerne gir terningkast 5 eller 6 er vi fryktelig glade for, sier prosjektleder Bernt Jæger og HN-direktør Egil Severeide. - Det er en bekreftelse på at folk har kost seg både dag og kveld, og at dette er blitt en arena svært mange mener er viktig. Av kommentarene ser vi at det er forbedringspotensiale, og det vil vi jobbe hardt med til neste år. Nå har vi sugd litt på karamellen denne uka, før vi gyver på med friskt mot og ser fram mot Haugalandskonferansen 2015.

I neste nummer av Jobb & Næring kommer en mer detaljert oversikt av evalueringen.