Bånn gass i fabrikkbygget!

19.02.2016
Tre ulike aktører knyttet til bil samler seg i gamle Delta Pumpefabrikk. Skiltene er allerede oppe, og bygget reåpner i starten av april.
Det er Hurtigruta Carglass, MPS Micro Paint og Wright Trafikkskole som samler seg i tidligere Delta Pumpefabrikk. De regner med en total omsetning på 20-22 mil pr år, og 13 ansatte vil ha sitt virke på vel 1000 kvm. «Vi håper miksen mellom oss tre vil gi oss god synergi effekt» sier daglig leder ved Hurtigruta Carglass, Geir Frode Hauge til hninfo.

Både Hurtigruta Carglass og MPS Micropaint har fremdeles noe ombyggingsarbeid som gjenstår, men aktørene satser på oppstart mandag 4. april. Wright trafikkskole åpnet 1. februar.

Hvorfor satser Hurtigruta Carglass akkurat her? «Hurtigruta Carglass satser stort i Norge og ekspanderer stadig. Vi ligger i dag i Hemningstadveien hvor vi har vært i 10 år og følte at tiden nå er inne til å få en mer sentral beliggenhet. Delta bygget er mer eller mindre et landemerke i Karmsundsgaten, og jeg var ikke i tvil om hvor vi skulle flytte når jeg så at bygget var ledig» avslutter Hauge som ser frem til åpningen i april.

Fakta om aktørene i bygget:

Hurtigruta Carglass er et av Norges største selskap innen reparasjon og utskifting av bilglass.  De er representert over hele Norge med ca. 50 avdelinger fra nord til syd. Pr. i dag har Hurtigruta Carglass ca. 200 ansatte. Avdelingen i Haugesund utfører arbeid på alle typer biler, også lastebil, bobil og busser.

Wright Trafikkskole er Norges største trafikkskole med 30 avdelinger og 140 ansatte i Norge. Det tilbys i Haugesund opplæring på personbil, tilhenger og moped. Konseptet bygger på innovative IT-løsninger og kvalitet i opplæringen til konkurransedyktige priser.

MPS Micropaint er den ledende leverandøren av Smart repair i Norge. Utfordrer de etablerte bilskadestandardene ved å tilby en innovativ, lav-kost og høy kvalitets tilnærming til reparasjon av småskader.

Under: Daglig leder ved Hurtigruta Carglass, Geir Frode Hauge.

Hauge delta