Bergen here we come!

16.03.2018
Næringsforeningen møtte en hektisk gjeng fra Inventum og Indesign like før åpningen.
Det var hektisk i de gamle lokalene til Dickens ved Torgalmenningen i Bergen da Næringsforeningen var innom for å sjekke status til Inventums nye storsatsing i Bergen. Håndverkerne jobbet på spreng, ledninger som ventet på installasjoner hang ned fra tak, nesten fullførte gulv, og en mengde esker med eksklusive Gubi-møbler sto langs fasaden. Men slik er det ofte i forbindelse med nyåpninger forsikret en relativt rolig Bjørn Gerry Viksund i Inventum, og innrømmet at det ikke hadde blitt mye søvn de siste dagene.

-Det er ikke et spørsmål om vi klarer å åpne på lørdag, vi SKAL åpne på lørdag, sa også en smilende Kell Riis Larsen fra Inventum, som har hatt nok å henge fingrene i de siste dagene. I tillegg til å åpne et utvidet MM–konsept, vil også det også bli en Il Forno restaurant i egen del av lokalet med meny fra det italienske kjøkken.

Haugesundere er for øvrig godt representert blant leverandørene til nyåpningen i Bergen. Rita Saltvedt fra Indesign gleder seg over at de står for leveransen av alt møblement, og Rune Hagland fra firmaet Paytec var ivrig opptatt med å montere kasse og betalingssystem når Næringsforeningen var innom.