Best ever for Mercedes-forhandler

31.01.2018
Aldri før har Nils Wathne hatt bedre salg. Det blir satt pris på.
Nils Wathne Auto AS ble i helgen nemlig kåret til årets Mercedes-Benz 2017- forhandler i Norge.

Bilforhandleren opplyser at de i fjor opplevde en vekst på 50 prosent sammenlignet med 2016 på salg av både personbil og varebiler, skriver h-nytt.no.

– Det er solgt biler i alle prisklasser. Fra innstegsmodeller til det ypperste luksus og sportslighet. I et år preget av av elektrifisering, er det tydlig at Mercedes-Benz sitt utvalg av spesielt ladbare hybrider er det som har gitt oss den markedsposisjonen vi har oppnådd, forteller salgssjef Bjarne Mannes.

Utdrag fra Opplysningsrådet for Veitrafikken viser at Mercedes-Benz på Haugalandet oppnådde 229 registrerte biler og en markedsandel på 7,2 prosent i fjor, som er det beste året noensinne for forhandleren.

Nils Wathne Auto går inn i 2018 med en omfattende utbygging av sitt eksisterende anlegg for å få inn hele sortimentet til merket. Byggefasen er allerede startet, og forventes ferdigstillt i løpet av våren/sommeren 2018.

– Det blir et stort fokus på å bedre fasilitetene for kundene, alt for å kunne gi en maksimal kundeopplevelse, opplyser daglig Leder Paul Wathne.