Bli med på "Krafttak mot kreft"

25.01.2018
Spinning mot kreft kan innbringe millioner til kreftsaken. Nå utfordres bedriftene på Haugalandet.
I mars skal Kreftforeningen arrangere innsamlingsaksjonen Krafttak mot kreft – hvor målet er å samle inn 3,3 millioner kroner i Rogaland. Foreningen ønsker å utfordre næringslivet i Haugalandet til å være med på den store dugnaden. Sammen med Haugesund Aerobics ønsker vi å utfordre noen aktører i regionen til å være med på Spinning mot kreft, heter det i en pressemelding fra foreningen

Hva skal til for å være med?

Bedriften betaler kr. 10 000 for treningsøkten. Haugesund Aerobics stiller gratis og alle pengene går uavkortet til aksjonen.
Dere møter opp på treningssenteret hvor dere ønskes velkommen av en instruktør.
Dere velger selv dagen som passer best i aksjonsperioden 2.-16. mars.
Ønsket tidspunkt er klokken 07:15-08:00. (vi kan snakkes om det ikke passer). I tillegg til å heve blikket og vise samfunnsansvar i en sak som angår alle, får bedriften satt fokus på helse blant de ansatte. Det er artig, et miljøtiltak og noe som er bra både for deg – og fellesskapet. Haugesund Aerobic er det største senteret på Haugalandet. Spinning har i mange år vært en av de mest populære gruppetimene på timeplanen. Nå inviterer Haugesund Aerobic til et skikkelig krafttak mot kreft.
Mer om Krafttak mot kreft og årets tema: www.krafttakmotkreft.no
Mer om Haugesund Aerobic: www.haugesund-aerobic.no.
I 2018 er det 13. året vi gjennomfører aksjonen som bøsseaksjon. Det er dugnad i hele landet der målet er å samle inn penger til kreftsaken, en sak som angår oss alle. Kreft er den vanligste dødsårsaken i Norge. En tredjedel rammes av sykdommen en gang i løpet av livet. Og resten av oss rammes som pårørende.
Aksjonen foregår i uke 10 og 11.
Vår viktigste samarbeidspartner er russen som stiller opp og går med bøsser år etter år. Hele 26 videregående skoler i Rogaland er med. Vi er svært stolte og takknemlige for å ha dem med på laget. Vi ønsker i år, i tillegg til russen, å engasjere hele regionen til å være med på den viktige dugnaden i kampen mot kreft.Hvert år presenteres et nytt tema for aksjonen og hva de innsamlede midlene går til. Temaet for Krafttak mot kreft 2018 er senskader.

«Senskader – kreftfri, men ikke frisk»

Mer enn en kvart million nordmenn lever med eller etter kreft. Moderne kreftbehandling gjør at flere blir friske, og lever lengre med sin kreftsykdom nå enn tidligere. Dessverre er ikke kreftfri alltid det samme som frisk. En tredjedel av de som behandles for kreft, opplever en eller flere former for senskader senere i livet. Årets innsamlingsaksjon handler om disse.For mer informasjon, besøk nettsiden vår: https://kreftforeningen.no/krafttakmotkreft/ Pengene går til forskning som gir oss mer kunnskap om forebygging og behandling av senskader, og hvordan de med senskader kan leve et best mulig liv.

Kontaktinfo:

Maren Jacobsen