Blir ny hovedsamarbeidspartner

04.01.2019
Asle Skjærstad og SpareBank 1 Regnskapshuset SR AS blir ny hovedsamarbeidspartner for Næringsforeningen. Her har han Egil Severeide og Bernt Jæger (t.h.) i Næringsforeningen ved sin side.
-Næringsforeningen er en aktiv part i utviklingen av regionen og det vil vi være med å støtte, sier Asle Skjærstad.
SpareBank 1 Regnskapshuset SR AS blir ny hovedsamarbeidspartner for Næringsforeningen fra 1. januar 2019. Regiondirektør Asle Skjærstad og NH-direktør Egil Severeide har forventninger om at dette blir et fruktbart samarbeid.

Sparebank 1 Regnskapshuset SR AS er et ledende autorisert regnskapskontor i Rogaland og Hordaland med over 100 medarbeidere fordelt på kontorer i Straume, Åsane, Bergen, Haugesund, Stavanger, Forus og Ålgård. Selskapet ble etablert for tre år siden og er en del av SR-Bank konsernet med mål om å være etablert der banken har virksomhet.

-For tiden pågår det en voldsom satsing fra flere forskjellige hold mot regnskapssektoren. Både IT-bransjen og bank/finans er aktive i konsolideringen. I tiden som kommer vil det ikke bare handle om teknologi og automatisering, men om effektivisering og gode kunderelasjoner, sier Skjærstad.

Som en del av vår vekststrategi på Haugalandet er det naturlig å involvere oss mer i Næringsforeningen. Næringsforeningen er en aktiv part i utviklingen av regionen og det vil vi være med å støtte. I tillegg har Næringsforeningen en rekke arrangement og aktiviteter som vi får delta i, samt synliggjøre vår virksomhet, sier regiondirektøren.

Skjærstad er opptatt av å gi kundene profesjonell regnskapsføring og relevant økonomisk rådgiving.

-I tillegg til å være tett på våre kunder skal vi være ledende på bruk av ny teknologi som muliggjør skreddersydde, effektive og moderne løsninger for våre kunder.

Vi tror på fortsatt konsolidering i bransjen. Som en del av finanshuset SR-Bank, er vi riktig posisjonert for å kunne være med på endringene i markedet både når det gjelder vekst, automatisering, kompetanseutvikling og et godt kundetilbud.

SpareBank 1 Regnskapshuset SR har nærmere 2000 kunder og vi fortsetter jobben med å legge til rette for gode og fleksible løsninger. Flere og flere velger skybaserte tjenester med oss som regnskapsfører og rådgiver.  Vår Lønn/HR avdeling er i stadig utvikling og håndterer i dag alt fra små- og mellomstore bedrifter til konsernoppdrag med over 1000 ansatte. I løpet av året har rådgiveravdelingen vår blitt utvidet til Hordaland og i Nord-Rogaland. Avdelingen jobber bredt og tilbyr blant annet tjenester innenfor virksomhetsstyring, transaksjonsrådgivning, generasjonsskifte og annen strategisk og operativ rådgiving for bedrifter og privatpersoner.

Mest at alt er vi et kompetansemiljø og vår viktigste ressurs er våre dyktige medarbeidere. Med de endringer som skjer i bransjen tilpasser og videreutvikler vi organisasjonen til nye kompetansekrav og kundenes behov.  Fremover vil kundeverdi, relasjoner og kvalitet bare få enda sterkere betydning, mener Skjærstad.