Brasil-kontrakt til DeepOcean

16.09.2013
DeepOceans undervannskompetanse har vært avgjørende for kontrakten selskapet nå har sikret seg i Brasil
DeepOcean AS, et selskap i DeepOcean Group, annonserte idag at de sammen med sin brasilianske partner Brasileira de Offshore (CBO) er tildelt en 2 år med 2 års opsjoner kontrakt for Petróleo Brasileiro S/A (“PETROBRAS”) E&P Services, heter det i en pressemelding fra selskapet.

Kontrakten inkluderer subsea inspeksjon, vedlikehold og reparasjon (IMR) arbeid på PETROBRAS sine subsea installasjoner i brasiliansk farvann. DeepOcean vil benytte MV CBO Isabella, et flerbruks subsea service fartøy for kontrakten. MV CBO Isabella vil bli utstyrt med en arbeidsklasse ROV og en observasjonsklasse ROV, samt et utvalg subsea spesialverktøy.

Arbeidet vil bli ledet av DeepOcean sin brasilianske organisasjon og utført av et team bestående av ROV operatører, survey personell og offshoreledelse. Offshore operasjonene starter i midten av september 2013.

President i DeepOcean AS, Mads Bårdsen, er glad for å ha vunnet denne kontrakten for PETROBRAS:
“Kontrakten viser at kundene våre setter pris på våre høykvalitets undervannstjenester og viser at selskapet er veldig konkurransedyktig i dypvannsoperasjoner”.

“DeepOcean har en unik dypvannserfaring og besitter kompetansen som er nødvendig for brasilianske subsea operasjoner.

90 prosent av PETROBRAS sine reserver befinner seg på dypt vann, og der har vi vår spesialitet.

I 2007 ble DeepOcean tildelt sin første langtidskontrakt for undervannstjenester for PETROBRAS. I 2012 vant vi en toårsavtale for reparasjon av fleksible risere med skipet MV Deep Endeavour.

Med tildeling av denne andre langtidskontrakten med CBO Isabella for PETROBRAS i Brasil, er vi godt posisjonert for å bygge en sterk posisjon i regionen.” sier Mads Bårdsen.