ByggArena er årets storsamling for bygg-, anleggs- og eiendomsbransjen. Konferansen har i alle år samlet rundt 200 deltakere, og arrangeres i år for 15. gang. Årets konferanse går av stabelen fredag 30. oktober på Scandic Maritim Hotel. Det vil også bli utdeling av årets klimapris i løpet av dagen. Årets konferanse er planlagt uten etter-fest, noe som også gjenspeiles i deltakerprisen. Programmet for konferansen er satt sammen av en komité bestående av bransjefolk. Prosjektleder er Hilde Øygarden.

Konferansen har et utstillingsområde for bedrifter som er av nytte for bransjene. Dersom du ønsker utstillerplass, ta kontakt med lars@nforeningen.no

Tommie Wilhelmsen

-Tilskuere og deltakere i kreative prosesser

For den aktive Stavanger-arkitekten Tommie Wilhelmsen (47) betyr et arkitektoppdrag starten på en lang og spennende oppdagelsesferd. På Byggarena blir han «Ønskereprisen».

Tommie er kjent for sine egenartede villaer og hytter. I år er han aktuell med en 480 siders arkitekturbok om 53 egendesignede eneboliger og hytter. – Det går gjerne fire-fem år fra første kontakt med husbygger til boligen står ferdig. Jeg må bli kjent med de som skal bo der, sier han.

Nejra Macic

-Muligheter og utfordringer i boligmarkedet på Haugalandet

Få har bedre oversikt over utviklingen i boligmarkedet her i landet enn Nejra Macic. Hun har en mastergrad i samfunnsøkonomisk analyse fra Universitetet i Oslo og er sjeføkonom i  Prognosesenteret. Nejra gjester oss for tredje året på rad og gir sine innsiktsfulle analyser av boligmarkedet både nasjonalt og her på Haugalandet.

Johannes Sandvik

-Ja, det går faktisk an…

Kråko Sjøhytteområde i Fitjar kommune er sett på som et av Vestlandets flotteste sjøhytteområder.

Området er stort og sjønært, med totalt over 7 km strandlinje. Utbygging skjer gjennom et partnerskap av 6 grunneiere. Gründer og forretningsmann Johannes Sandvik kommer for å fortelle om prosjektet og prosessen bak.

Lars Jacob Vikse & Bjørn Heggebø

-Drone: leketøy eller byggdrifterens hemmelige våpen?

Høyt flyver de, og effektive er de. Droner brukes nå i økende grad i overvåking og inspeksjon av bygninger, og får stadig nye bruksområder. I Haugesund kommune har Lars Jacob Vikse og Bjørn Heggebø høstet gode erfaringer med bruk av droner. De viser eksempler på hvor effektivt og ressursbesparende det kan være.

Jane Dunkley

–Sett farge på det!

Jane Dunkley liker farger, og mener Haugesund kan og bør bli mer fargerik. På Byggarena slår hun et slag for å ta tilbake de historiske fargene, og ikke bare tenke hvitt.

Jane er interiørdesigner og medeier i Indesign. Hun har internasjonal bakgrunn og er mye brukt som rådgiver både for bedrifter og privatfolk.

Katrine M. Haga Nesse

-Smittevern på arbeidsplassen

Hvordan finne det gyldne middelvei mellom smittevern, et mest mulig åpent samfunn og forsvarlig drift av næringsvirksomhet?

Katrine er kommuneoverlege i Karmøy kommune, og har etter hvert blitt et godt kjent ansikt for alle i regionen nå under koronapandemien.

Runar Aarekol

-Eiendomspuls

Runar Aarekol er regionleder for Haugalandet i Eiendomsmegler 1. Han skal gi oss en status på situasjonen i både privatboligmarkedet og næringseiendomsmarkedet.

Flere foredragsholdere kommer…

Tommie Wilhelmsen –  Tilskuere og deltakere i kreative prosesser

Velkommen – Jæger
Konferansierer – Andreassen og Severeide
Bedre plan- og reguleringsarbeid – Sverre Tiltnes
10 måter å bedre kvaliteten i bygg på – Sverre Tiltnes

Koffeinpåfyll og benstrekk

Slik samhandler vi bedre i byggeprosjekter – Sverre Tiltnes
Lokalt eksempel: BREEAM Excellent – Olav Sæbø
Jakten på det digge livet – Tone Bye

Lunsj og nettverksbygging

Årets byggebransjeundersøkelse
På rett spor? Bærekraftig utvikling på Haugalandet – Håkon Iversen
Ordførerdebatt Mohn, Nilsen, Lier – Tho
Eiendomspuls – Rune Lande og Hege Lund Madtsen

Koffeinpåfyll og benstrekk

Haugalandet – fremtidens boligmarked – Nejra Macic
Bærekraftig arkitektur – Reinhard Kropf

Avslutning

After party m/mat, drikke og underholdning

Scandic Maritim Hotel – Fredag 30. oktober

Kr 2.900 for medlemmer, kr 4.000 for ikke-medlemmer.

Dersom du ønsker utstillerplass, ta kontakt med lars@nforeningen.no

SMITTEVERN/SIKKERHET

Når du melder deg på ByggArena skal du kunne føle deg helt trygg på at din sikkerhet er ivaretatt og at smittetiltakene holder den høyeste standarden. Dette er et ansvar vi tar på største alvor!

Vi forholder oss til enhver tid til gjeldende smittevernregler fra myndighetene, og konferansen vil arrangeres i tråd med de smittevernanbefalinger som ligger til grunn på konferansens tidspunkt.

Hovedsamarbeidspartner