Delta!

15.05.2019
Kari Holmefjord Vervik i Innovasjon Norge oppfordrer Haugalandsbedrifter til å delta på «Innovasjonstalen» 6.juni.
Kari H. Vervik i Innovasjon Norge oppfordrer Haugalandsbedrifter til å delta på arrangementet «Innovasjonstalen» 6.juni.

Næringsforeningen hadde denne uka besøk av Kari Holmefjord Vervik, direktør for Innovasjon Norge Rogaland. Hun oppfordrer våre medlemsbedrifter til å bli enda flinkere til å ta kontakt med dem De ønsker at bedrifter som har ambisjoner om utvikling og vekst tar kontakt og forteller om planene sine. Så blir det Innovasjon Norge sin jobb å vurdere om og hva de eller andre kan bidra med av risikoavlastning, i form av både finansiering og kompetansetilbud. De har for eksempel nylig ansatt en innovasjonsrådgiver som kan utfordre litt mer generelt på bedriften sin strategi og forretningsmodell.

Torsdag 6.juni arrangeres konferansen «Innovasjonstalen» i Stavanger, og Vervik oppfordrer bedriftene fra Haugalandet til å ta turen til Clarion Hotel Energy på Madlaveien denne dagen;Tema: Sterkere kultur for vekst i Norge. Der vil blant andre Haugesundsbedriften North Invent Norway fortelle om hvordan de har klart å vokse.

Norge har lagt en lang periode med gullår bak seg. Nå trenger vi vekst og eksportinntekter for å opprettholde velferden, ifølge Vervik. -Norge har hastverk, men har bedriftene, investorene og samfunnet en følelse av det samme? Tema for årets Innovasjonstale er hvordan vi kan skape en sterkere kultur for vekst i Norge, sier Vervik.

-Norge har mange små og mellomstore bedrifter, men for få som vokser seg store. For at vi skal opprettholde velferdssamfunnet er vi avhengig av bedrifter som kan, tør og vil skape verdier for flere. Vi har etablert en god gründerkultur, men mangler vi den samme sterke kulturen for at flere vil satse større og satse internasjonalt? spør Vervik, som ønsker å belyse disse tingene den 6.juni.

Mer info og påmelding til  Innovasjonstalen