Designpris til Granberg

07.04.2016
«Red Dot Award»
Granberg AS har for andre året på rad blitt tildelt den internasjonale industridesignerprisen «Red Dot Award», en av de mest prestisjefylte og viktigste priser i verden produktdesign.Akkurat som i fjor har Granberg vunnet med et nytt produkt innenfor serien «slag- og kuttbeskyttende hansker».

"Denne designprisen er en viktig anerkjennelse av vår eksepsjonelle produktutvikling. I tillegg til at vi befinner oss på øverste hylle med tanke på kvalitet og produktytelse, så flytter vi grenser innenfor design for å kunne gi våre kunder det aller beste som finnes med tanke på håndbeskyttelse – og det uten at det skal gå utover verken komfort, grep eller funksjonalitet", sier eier og adm.dir. Ole Marthon Granberg.

Hansken er designet in-house av selskapets egen designer/designteam,ledet av førsteamanuensis Virginijus Urbelis. Hele produktutviklingsprosessen er som vanlig sentrert rundt kundenes viktigste behov. "Å vinne en gang er en stor prestasjon,men at vårt in-house produktteam har vært i stand til å opprettholde et så skyhøyt nivå, og gjorde oss i stand til å vinne denne prisen to år på rad gjør meg vanvittig stolt", sier Ole Marthon Granberg i en pressemelding.