Digital kursendring

10.06.2016
I etterkant av MF-Dagen i 2014 bestemte AOF seg for å gjøre en digital kursendring- Det har lønnet seg.
Kompetanserådgiver Elisabeth N. Vågen, og daglig leder Sigmund Fosse fra AOF Haugaland, deltok høsten 2014 på Næringsforeningens første Markedsføringsdag Det ble et vendepunkt med tanke på den markedsmessige strategien til bedriften. – Vi hadde i utgangspunktet bestemt oss å kjøre noenlunde samme mediemix som året før, men etter denne konferansedagen innså vi at tiden var inne for å vri kommunikasjonen i digital retning, sier Sigmund Fosse.

- Dette innbefattet blant annet at vi søkte faglig bistand og utarbeidet en helt ny, digital markedsstrategi.  Denne inneholdt blant annet en mediamix som ble tilpasset våre ulike målgrupper.Vi ble i stand til å måle effekter i mye større grad enn før og kunne gjøre mer av det som fungerte og mindre av det som ikke fungerte, sier Fosse.

- Vi så tidlig resultatene av endringene vi gjorde sier Elisabeth N. Vågen. Via digitale kanaler ble det enklere å segmentere vår innsats mot konkrete målgrupper, og måle resultatene av fremstøtene.- For uten et løft i antall søkere til våre kurs, har vi også fått redusert kostnader knyttet til trykksaker, som nå gis ut som digitale vedlegg. Bra for økonomien og bra for miljøet sier Vågen.

Nylig lanserte også AOF et hel-digitalt magasin, ”Voksenveien.no”, som distribueres i hovedsak igjennom Facebook-kampanjer og som content marketing i digitale nyhetsmedier. Responsen på magasinet har vært over forventningene, og Vågen og Fosse ser frem til å teste ut enda flere digitale markedsfremstøt fremover.

Konferanseansvarlig for MF-Dagen, Bernt Jæger, er glad for at AOF Haugaland gjør endringer som følge av deltakelsen under konferansen.- Vi ønsker å gi deltakerne en markedsmessig «verktøykasse» under disse konferansene. Det er kjekt å høre at også AOF føler de har fått god nytte av å delta her, sier Jæger.

Se program og påmelding til MF-dagen 2016

Les også: AOF satser på Voksenveien

 

publikum mf dag 2015

 

Trangt om plassen under MF-Dagen i 2015
Vil du motta nyhetsbrev og invitasjoner?
Arrow

Hovedsamarbeidspartnere

SPV
Karmsund havn
Vassbakk & stol
Haugesund sparebank
Haugaland Kraft
Gassco
Dnb
Hatteland
A. Utvik
Sparebank 1 SR-bank
Hydro
Eurojuris Haugesund