Digitaliseringssjefen

16.03.2018
Han har pendlet til Oslo i årevis. Nå slår Stein Inge Morisbak rot og blir digisjef i Haugesund.
Morisbak er tilsatt som direktør for Utvikling og Digitalisering i Haugaland Kraft. En ny stilling som skal ta vårt kraftselskap til nye høyder i den digitale utviklingen. Morisbak er gift med Lillian Medby, som også skiftet jobb for ikke altfor lenge siden. Hun har bl.a. bakgrunn fra Appex og er nå leder for digitale kanaler og kundeopplevelser i Haugesund Sparebank.

Stein Inge Morisbak, for øvrig en habil bassgitarist med variert bandbakgrunn kommer fra konsulentselskapet BEKK i Oslo hvor han har vært leder i Teknologiavdelingen. Han har 20 års erfaring innen IT og har bred kompetanse innen en rekke roller og områder. Fra 2010 til februar 2016 var han leder for utviklingsteamet som utvikler Digipost for Posten Norge AS.

Stein Inge er svært aktiv i fagmiljøer og er blant annet grunnlegger og organisator av DevOps Norway Meetup og DevOpsDays Oslo. Han er en meget erfaren rådgiver og foredragsholder som har bidratt på en rekke konferanser i inn- og utland. Han har en master i informasjonsvitenskap fra universitet i Bergen.

Stein Inge Morisbak er 43 år og bosatt i Haugesund. Han begynner i jobben juli 2018.

- Med denne rekrutteringen har vi fått ytterligere kompetanse på plass for å bidra til den raske digitale utvikling som bransjen vår står midt oppe i, sier adm.dir. Olav Linga i Haugaland Kraft..

- Kraftbransjen er i en stor endringsprosess når det gjelder å ta i bruk ny teknologi for å effektivisere driften. Kundene kommer til å sette helt andre krav til brukervennlige og smidige løsninger fremover. Innføring av AMS (automatiserte/smarte målere) vil gi både kundene og bransjen helt nye muligheter, uttaler konsernsjef i Haugaland Kraft Olav Linga. Haugaland Kraft ønsker å være helt i front på dette området. Derfor er vi nå svært fornøyd med at vi har fått Stein Inge Morisbak med på laget for å utvikle selskapet videre, sier Linga.

Jeg ser virkelig frem til å begynne i jobben som direktør for utvikling og digitalisering i Haugaland Kraft, sier Stein Inge Morisbak. Kraftbransjen er utrolig spennende, og potensialet for digital innovasjon er kjempestort på så mange områder, uttaler den nyansatte direktøren. Haugaland Kraft mener jeg er godt rustet til å bli en aktør som vil takle de omstillingene som kommer, og som kan lede an i bransjen. Å ansette en teknolog som meg inn i konsernets ledergruppe vitner om det. Det gjør meg veldig motivert og ivrig. Haugaland Kraft tar kundene sine behov meget alvorlig noe som jeg anser som en av de viktigste faktorene for å lykkes med digitalisering. Det grunnlaget er derfor godt å ha når vi skal jobbe med å bli enda bedre og flinkere. Det vil selvsagt kreve mye, og vi vil bli utfordret fra mange eksisterende og nye aktører, men jeg er trygg på at vi får det til, sier en motivert Morisbak.