Disse to tok storeslem

09.04.2018
Cecilie Larssen Lønning og Eric Amaral Rohter i Larssen & Amaral gjordet det skarpt i Gullsild.
Larssen & Amaral tok storeslem og stakk av med hele åtte Gullsild, av 15 mulige under lørdagens lokale prisutdeling.

Selskapet har også utmerket seg i både nasjonale og internasjonale designkonkurranser i år med jobber gjort for lokale kunder.

Den ene av prisene  var Grand Prix for prosjektet “easound.no”, en pris som ble delt ut for første gang noensinne under Gullsild. Grand Prix dels ut til en jobb som utmerker seg veldig blant de innsendte jobbene.

-Det er veldig kjekt å vinner så mange priser i Gullsild, men vi setter kanskje enda mer pris på den nasjonale og internasjonale oppmerksomheten vi har fått i år. Det viser at vår kompetanse og arbeidet vi gjør for kundene våre holder en høy kvalitet, som blir satt pris på utenfor de lokale grensene. Vi jobber for det meste med lokale kunder, men mange av dem har markeder også utenfor regionen, og det er derfor veldig viktig å være synlig og vise igjen også nasjonalt i dagens digitale verden., sier Eric Amaral Rohter, partner og kreativ leder i selskapet i en pressemelding.

Nasjonale og internasjonale utmerkelser

Larssen & Amaral vant også en prestisjetung pris fra Type Directors Club tildigere i år, hvor de ble tildelt "Certificate of Typographic Excellence"i Type Directors Club: Communication Design 2018, for deres programavis for "!Konferansen".

Med over 2000 innsendelser fra 55 forskjellige land, ble det i år valgt ut 264 vinnere. Alle vinnerarbeidene vil bli publisert i TDC sin årlig bok "Verdens beste typografi", og stilles ut i

New York City, samt på en turné i flere byer i USA, Kina, England, Japan, m.f.

Under den nasjonale idé- og konseptkonkurranse Gullblyanten vant Larssen & Amaral i år bronse i kategorien «Identitet», for Espen Andersen, og vant dermed over store kunder som Nike, Telenor, Bama som også var nominert i kategorien. Konkurransens formål er å vise det beste av kreativ kommersiell kommunikasjon i Norge.

Nominert

I tillegg til å ha vunnet flere priser for prosjektene "Espen Andersen/easound.no» og «!Konferansen» er prosjektene også nominert i årets Visuelt som går av stabelen i Oslo fredag 13. april. Larssen & Amaral er her nominert i tre kategorier. Visuelt er en årlig konkurranse for den kreative bransjen, og har eksistert i over 20 år. Trolig Nordens største i sitt slag. Det konkurreres i kategoriene grafisk design, illustrasjon, digital design og moving image.

Larssen & Amaral er også nominert i European Design Awards, som i år arrangeres i Oslo i juni. Her er det i år sendt inn jobber fra hele 25 forskjellige land, og konkurransen har i år den største deltakelsen noensinne.