Endelig pluss for TV Haugaland

14.05.2014
Etter en rekke år med røde tall, har TV Haugaland snudd trenden. Resultatet for 2013 viser et overskudd på rundt 700.000 kroner

Omsetningen var 15,3 millioner kroner, mot 12,2 millioner i 2012.  Etter en lang rekke år med negative resultater er nå utviklingen positiv, og TV Haugaland budsjetterer med en omsetningsvekst på 15 % i 2014, skriver selskapet i en pressemelding.

Styreleder Asle Skjærstad sier arbeidet med å fornye TV Haugaland har tatt tid, og at man nå kan høste resultater av dette arbeidet. Kanalen har en svært godt etablert posisjon i sitt nedslagsfelt i en vekstregion som har om lag 130 000 innbyggere. Med langsiktige eiere, dyktige medarbeidere og et bredt spekter av annonsører, har vi nå en god plattform for å utvikle selskapet videre. TV Haugaland står nå svært godt på egne bein. Samtidig har det nære samarbeidet med FK Haugesund AS vært positivt for begge selskapene.

I en tid hvor publikums medievaner endres raskt, følger også annonsørens budsjetter etter. TV kommer relativt godt ut av det slik utviklingen er nå. Vi ser fortsatt på TV, enten det er tradisjonell TV-seeing i stua eller på web TV, sier Øivind Lindøe. Over 40% av TV Haugalands daglige nettseere ser oss via mobil eller nettbrett.
Vi er privilegerte som har de fleste store og små hjørnesteinsbedriftene med oss som annonsører – fra alle bransjer, sier Lindøe.

Redaksjonen i TV Haugaland jobber hardt og målrettet etter kanalens verdier. - TV Haugaland skal være rause, positive og offensive. Vi skal møte haugalendingene både her hjemme og ute i verden. Vi skal fremme alt som binder oss i sammen til en region, men også vise motsetningene. Næringslivet er ekstra viktig for TV Haugaland. Det er både arbeidsplass, levebrød og fremtid, sier ansvarlig redaktør Alexander Urrang Hauge.

Redaksjonen vil snart rekruttere nye journalister og har også styrket helgeturnus for å gi seerne best mulig innhold.

TV Haugaland distribueres på Get, Riks TV og Altibox med daglige sendinger på 60 minutter hverdager og 90-120 minutter i helgen. Fra juni av sender kanalen også i HD kvalitet på Altibox kanal 6.