Etablerer Level Offshore

12.01.2018
DeepOcean og Level Personal går sammen om et nytt selskap.
I følge en pressemelding fra Level Group er det signert en aksjonæravtale mellom DeepOcean og Level Personal, som vil eie 50 prosent hver av Level Offshore. Kjernevirksomheten er utleie av personalressurser til offshorebransjen og det marine markedet, og hovedkontoret skal ligge i Levelbygget. En ser også på muligheten for å opprette datterselskap av Level Offshore utenfor landegrensene.

Level Personal har opplevd kraftig vekst siden oppstarten i 2016. Det siste året har selskapet hatt mange oppdrag for DeepOcean, som trekkes frem som en av Level Personals  viktigste samarbeidspartnere. Nå formaliseres dette samarbeidet ytterligere gjennom Level Offshore
Daglig leder i selskapet blir Karl Magnus Minge med over 25 års erfaring innenfor Offshore-bransjen både nasjonalt og internasjonalt. Minge kommer fra stillingen som daglig leder for DeepOcean sin virksomhet i Brasil.

Styreleder i Level Group og Level Personal, Helge Stava, ser store muligheter for det nye selskapet.
– Målet med Level Personal er å bli en totalleverandør innen rekruttering og bemanning. Gjennom opprettelsen av Level Offshore rigger vi oss for å betjene en viktig del av det lokale og nasjonale arbeidsmarkedet, sier Stava.
Han får følge av CFO i DeepOcean, Kjetil Ramstad.
– Dette er et marked hvor vi har vært en aktør i mange år og vi inngår nå et samarbeid med Level for å sikre tilgang på personell med høy kompetanse og kvalitet. Det nye selskapet vil bli en nøkkelleverandør for oss, men det er også viktig for Level Offshore å vokse i andre segmenter hvor DeepOcean ikke er kunde, sier Ramstad

Daglig leder i Level Personal, Tor Arne Egeland, mener dette er et naturlig utviklingssteg.
– Dette er noe vi lenge har hatt ambisjoner om å få til, og det er veldig stas at vi kan gjøre det sammen med en solid aktør som DeepOcean. De har lang erfaring fra dette markedet, så alt ligger til rette for at dette skal bli en suksess, sier Egeland.
Nå gleder vi oss til å komme i gang med arbeidet med å knytte til oss personell i Level Offshore, og starte markedsføringen ut mot kunder, avslutter Egeland.