Får nasjonal medeier

17.06.2014
Norges Lastebileier-Forbund (NLF) har kjøpt 12,5% av Transportkompetanse Haugesund AS (TKH). Svein Vetrhus har skapt en nasjonal suksess.
I Jobb & Næring for om lag to år siden fortalte vi om grûnderbedriften som hadde lagt landet for sine føtter innenfor transportsektoren.

Les her: Transportskompetanse

Siden har selskapet befestet stillingen som nasjonal aktør, og nå er Lastebileierforbundet blitt medeier i selskapet.

NLFs styreformann Per Madsen går inn som styremedlem og adm. direktør Geir A. Mo i NLF blir styreleder i selskapet.

Mo understreker betydningen av et verktøy for å løfte både trafikksikkerhet og næringsutvikling.

– Vi skal aktivt bidra til effektiv, miljøvennlig og sikker drift for våre kunder gjennom kvalitetssikrede tjenester. Her er Transportkompetanse nøkkelen, understreker Mo.

– Selskapet er vår hovedsamarbeidspartner og bidrar til å skape gode, lokale fagmiljøer, sier NLF-sjefen.

Solid selskap

Selskapet med hovedkontor i Haugesund har avdelingskontorer i hele landet med over 70 ansatte. Hovedgesjeften er oppfølgning og opplæring av over 3500 lastebil- og busssjåfører.

- Vi har avtaler med ca. 300 transportbedrifter hvor vi bistår med internkontroll av kjøre- og hviletidsbestemmelsene, forskrift om arbeidstid for sjåfører samt rutiner og bruk for analog og digital fartskriver, forteller daglig leder Svein Ove Vetrhus i Transportkompetanse Haugesund AS.

Transportkompetanse Haugesund AS er valgt som samarbeidspartner og kompetanseleverandør for Volvo Norge AS. Her tilbyr selskapet sjåføropplæring i sammenheng med nybilleveranse.

transportkompetanse

Geir A. Mo (t.v.)  og Per Madsen i NLF går inn i styret i Transportkompetanse sammen med Svein Ove Vetrhus som fortsetter som hovedaksjonær og daglig leder. Foto: Per Dagfinn Wolden/A&T

Kompetanseselskapet samarbeider også med AS Fartskriver om bedrift- og sjåførløsninger.

- Våre ansatte må hvert år gjennomgå intern kompetanseheving og kunnskapsdeling slik at vi under en hver omstendighet sitter på den beste kompetansen for våre kunder, sier Vetrhus.

– TKHs visjon er å være det ledende kompetanseselskapet i vår bransje. Gjennom samarbeidet med NLF skal vi utvikle selskapet til å betjene våre kunder enda bedre.

Vi har siden starten i 2007 arbeidet tett med NLF-medlemmer hver eneste dag. Vi kjenner organisasjonen og medlemsbedriftene og gleder oss til å ta fatt på en spennende reise sammen med NLF, sier Vetrhus.

Les mer her;: