Fikk pris i egen stue

22.10.2020
På arrangement i eget hus ble Haugesund Folkebibliotek tildelt Haugesund Sparebanks "Kulturpris 2020"
Haugesund Sparebanks kulturpris deles ut til enkeltpersoner, grupper eller organisasjoner som har gjort seg fortjent til det gjennom sitt virke innenfor kulturlivet på Haugalandet, eller som oppmuntring til unge utøvere.

Tidligere vinnere er:

2019: Helge Toft

2018: Linn Isabel Eielsen

2017: Mathias Susaas Halvorsen

2016: Haugaland Kunstverk

2015: Pål Jackmann

2014: Kammerkoret Bocca

2013: Haugesund Barne & Ungdomsteater, Brosteinsteateret/Boals Forumteater for Ungdom og Haugesundscenen

2012: Berge Ohm

2011: Kompani Haugesund

2010: Elsa Aanensen (Scenekraft)

2009: Christina Bjordal og Rikke Westerlund Lie

2008: Harald Levang

Om vinneren: Haugesund Sparebank ønsker å gi årets pris til en aktør som mange på Haugalandet har et nært forhold til. Aktøren har en betydelig rolle i det lokale kulturlivet, og med sitt nye fjes har byen vår fått en «ny» kulturinstitusjon som vi mener fortjener årets kulturpris. Med denne prisen ønsker vi å støtte opp om dette trivelige møtestedet der bibliotek, park og kafé forblir en scene for stadig nye kulturopplevelser.

Prisvinneren får kr. 50.000 av Haugesund Sparebank. Prisen ble delt ut under debatten "Kulturbyen Haugesund inn i en ny tid" på Haugesund Folkebibliotek torsdag kveld.