Fortsatt hovedsete på Bømlo

16.08.2019
Wärtsilä slår sammen sine selskaper i Norge, men Bømlo vil fortsatt være hovedsete
De fem selskapene Wärtsilä Norway, Wärtsilä Ship Design, Wärtsila Gas Soultions, Wärtsilä Moss og Wärtsilä Valmarine kommer til å bli samlet i Wärtsila Norway AS, som fortsatt skal ha hovedkontor på Rubbestadneset på Bømlo i Hordaland.

Det skriver Wärtsila i en pressemelding.

Først ut i sammenslåingen er Wärtsilä Ship Design som blir en del av Wärtsilä Norway i løpet av høsten.

– Vi ønsker å slå sammen våre fem selskap, som har lange røtter og en stolt tradisjon i Norge, til et stort og handlekraftig selskap. Vår hovedmålsetting er å forenkle og samkjøre våre administrative aktiviteter, all annen forretningsmessig aktivitet vil fortsette som før, uttaler Hans-Petter Nesse, administrerende direktør i Wärtsilä Norway i pressemeldingen.

Nesse vil fortsette i stillingen som administrerende direktør for Wärtsilä Norway, som vil ha rundt 1000 ansatte etter at fusjonen er ferdig våren 2020. Ingen av de ansatte i selskapet vil måtte endre lokalisering som resultat av sammenslåingen.

– Jeg tror dette er en svært positiv utvikling for oss og er sikker på at vi vil få store muligheter til å utvikle oss videre som en integrert enhet i en større organisasjon, sier Ove Wilhelmsen, administrerende direktør for Wärtsilä Ship Design