Fra Deepocean til Hatteland

14.12.2018
Mads Bårdsen går fra sjefsjobb i DeepOcean til nyfusjonert Hatteland-selskap
Tysvær-baserte Mapex og Vest Jet på Husøy ble begge kjøpt opp av Hatteland tidligere i år med mål om fusjon ved årsskiftet. Nå skal Mads Bårdsen lede det nye selskapet inn i en spennende framtid, der de to pumpeprodusentene skal spisse satsingen og utvikle nye og spesialiserte produkter.

-Jeg gleder meg. Det er litt den samme ånden som da vi bygget opp DeepOcean tidlig på 2000-tallet. Flinke og engasjerte folk som vil få noe til, sier Bårdsen, som kom fra Stolt Comex og gikk til offshore serviceselskapet i Haugesund halvannet år etter starten.

Han vil ikke røpe navnet på det nye selskapet, men sier det vil få hovedbase på Husøy. Mads Bårdsen er veldig glad for å ha en sterk og målrettet eier i ryggen. Da nyheten om fusjonen ble sluppet i sommer, sa Stig Hatteland at «som eier ønsker Hatteland å bidra til å optimalisere både salg og videreutvikling av pumpeprodusentene sine produkter».

Begge selskap har produsert høykvalitets sentrifugalpumper i flere tiår og er i dag de to eneste gjenværende produsentene av sentrifugalpumper i Norge. De har til sammen vel 20 ansatte.