Fusjonerer og etablerer seg i Haugesund

04.01.2021
Konsulentselskapet Flowit AS flytter inn i Kaigata 1
Fra 1. januar flytter det Viken-baserte konsulentselskapet Flowit AS inn i kontorfelleskapet i Kaigata 1, kommer det frem i en pressemelding.

- Dette er et resultat av oppkjøp av Flowit AS, Attrakt AS og Samarbeidsutvikling Norge AS som fant sted i høst. Med så tydelige synergier mellom selskapene var det eneste fornuftige å slå seg sammen som et selskap. Som bedriftsrådgivere ville vi rådet våre kunder til å gjøre nettopp dette så da må vi nesten gå foran som et godt eksempel og følge våre egne råd, smiler daglig leder Tom Ivar Omdahl.

- Selskapet vil etter fusjonen bestå av omtrent 15 konsulenter hovedsakelig fra Haugesund utdyper Omdahl. Av lokale navn trekker han blant annet frem Oddbjørn Jensen, Jonn Hafredal, Lise Mari Langkås og James Persson blant de 15 konsulentene.

Skal gjøre bedrifter mer lønnsomme

Det nye selskapet vil etter fusjonen i hovedsak fungere som rådgiver og veiledere for bedrifter. Målet er effektivisering av bedriftene som på sikt også vil gi økte inntekter og bedret konkurransekraft.

- Alt arbeid er basert på stor involvering i hele organisasjonen, skape flyt i alle prosesser, og med høyt fokus på bærekraft. Det er tross alt de ansatte om skaper resultatene sier Omdahl.

Fortsetter arbeidet med sentrumsutvikling

Gjennom høsten har Attrakt som er et av selskapene i fusjonen, vært en viktig bidragsyter i sentrumsutviklingen i Haugesund. Dette arbeidet påvirkes ikke av denne fusjonen.

- Så langt ser vi at mye av forbedringspotensialet er bedre samarbeid mellom aktørene i sentrum. Kort sagt, hver for seg er alle aktørene bra, men sammen kan de bli enda bedre! forklarer en entusiastisk Omdahl.

Av andre lokale jobber støttes det både byggenæringen, handelsvirksomheter, tjenestetilbydere og tradisjonell industri med tiltak for å bedre effektivitet.

Etter fusjonen vil selskapet tilby forbedringsarbeid i hele Sør-Norge innenfor sektorer som bank, næringsmiddel, kommune, helse, offshore, marine, industri, bygg, anlegg og verksteddrift. Selskapet er eid av Tom Ivar Omdahl, Thorleif Sire og Øyvind Reierstad