"Garper" styrer egen skute

27.01.2015
Argus- Colours- Garp Design. Bernt Hilmar Jacobsen og hans medarbeidere seiler igjen på egen kjøl.
- Garp ble valgt fordi det passer oss på mange måter. Det har en opprinnelse fra norrønt med betydningen "uredd kar, hardhaus” som er veldig beskrivende for oss og det arbeidet vi gjør.

I dag har Garp fått en litt annen betydning, spesielt i vår region. En garp er nysgjerrig, leken, tøyer grenser og våger å utfordre det etablerte.

Her ligger mye av essensen i vår filosofi i det å tenke og skape nytt.

Dessuten er det enkelt, kort og fungerer godt både på norsk og engelsk, noe som er viktig for oss som jobber en del internasjonalt, sier Bernt Hilmar Jacobsen til Maritimt Forums nyhetsbrev.

Argus Expopartner fusjonerte med bergensbaserte Maritime Colours i 2011  Siden ble navnet bare Colours. Nå har altså haugesunderne tatt over egen bedrift.

- Morselskapet er kjøpt ut og vi gleder oss virkelig til å ta fatt på fremtiden. Vi blir den samme gjengen som før, og vi vil leverer de samme tjenestene innen grafisk design, stand design, visuell kommunikasjon, 3D design og trykksaker, sier Bernt Hilmar Jacobsen, daglig leder og kreativ ansvarlig.

- Når vi nå ikke er en del av en større enhet, vil vi kunne snu oss fortere rundt, komme tettere på og være mer "hands-on". Vi skal gjøre veien enda kortere fra ord til handling. Alt i alt blir vi mer konkurransedyktige, fleksible og fokusert på å levere de beste prosjektene, i tett samarbeid med kundene våre.

Under ONS 2014 vant Colours Haugesund førsteprisene for beste stand så vel for utstillinger over 50 kvadratmeter som under. Kundene var henholdsvis Gassco og Centrica Energy.

ons-gassco