Gir seg i Deepwell- blir i HN

14.10.2016
Martha Kold Bakkevig gir seg som toppsjef i DeepWell, men fortsetter som styreleder i Næringsforeningen
Det kom som en stor overraskelse på mange at Martha Kold Bakkevig i går annonserte sin avgang som administrerende direktør i DeepWell.

Etter 10 år i selskapet mener hun det kan være på tide med forandring, og at tanken på å gjøre noe nytt har blitt mer og mer tiltalende.

- Jeg føler timingen for å overlate roret til andre er perfekt, og gleder meg til å ta fatt på andre oppgaver.

Martha Kold Bakkevig ble valgt til styreleder i Haugesundregionens Næringsforening i vår, og sier at beslutningen ikke får følger for hennes engasjement her.

-Jeg ser fram til å fortsette som styreleder i HN. Jeg skal fortsatt jobbe i DeepWell i en periode, og når jeg forlater selskapet vil jeg etablerer mitt eget og bli direkte medlem i Næringsforeningen, sier hun.

HN-direktør Egil Severeide sier han forstår sin styreleders beslutning.

-Det er tøft å sitte på toppen, og etter ti år skjønner jeg godt at hun er klar for nye utfordringer, sier Severeide som  synes det er godt å høre at Martha vil fortsette som styreleder i Næringsforeningen.