Grønne forretningsmuligheter- på nett

14.04.2015
Torsdag kan du delta på nettforelesning med forskere på bærekraftige forretningsmodeller

Hvordan innovere for å utnytte grønne forretningsmuligheter? er tittelen på  nettforelesning med Sveinung Jørgensen (HIL) og Lars Jacob Tynes Pedersen (NHH) torsdag16.04 14:15 -

16:00.

Forelesningen er resultat av et samarbeid mellom HSH og Næringsforeningen.

Sveinung Jørgensen er førsteamanuensis ved Høgskolen i Lillehammer og har en bistilling ved Norges Handelshøyskole. Lars Jacob Tynes Pedersen er førsteamanuensis ved Norges Handelshøyskole.

De forsker på bærekraftige forretningsmodeller, innovasjon og strategi, og har blant annet skrevet boken «Ansvarlig og lønnsom: Strategier for ansvarlige forretningsmodeller». I tillegg driver de strategisk sparring,

kursing og foredragsvirksomhet for store og små bedrifter og andre organisasjoner.

Du kan lese mer på  www.HvaErProblemet.no og følge dem på Twitter på @HvaErProblemet.

Dette blir en helt nettbasert forelesning, hvor alle som vil delta live logger seg på fra egne datamaskiner der de er.

Ved å delta live har du muligheten til å stille spørsmål og gi kommentarer til foreleserne underveis (via

chat). Et opptak blir gjort tilgjengelig i Fronter senere.

Honoraret går i sin helhet til UNICEF gjennom NHH Aid.

Pålogging

Studenter og ansatte HSH:

Logg på via Feide med ditt vanlige brukernavn og passord.

Medlemmer i Haugesundregionens Næringsforening:

Logg på som gjest og definer et kort brukernavn som vil identifisere deg hvis du velger å legge inn et spørsmål eller en kommentar.