Gründere får egen garasje

09.09.2016
Gründergarasjen i Åkrehamn blir et spennende  samlingssted for kreative sjeler.
Torsdag kveld var det kick off med presentasjon av konseptet, samt innlegg fra Creator i Stavanger som drifter et tilsvarende tilbud i egen region.

I tillegg holdt Anne Kristin Helgeland fra Rogaland Ressurssenter et innlegg om videre satsing og utvikling av konseptet. Hans Knutsen fra Membran Teknologi snakket om viktigheten av å utvikle prototyper.

Ordfører Jarle Nilsen gav en hilsen fra kommunen som er svært glad for denne type satsing på Karmøy.Etter presentasjonen ble det grilling og sosialt samvær utenfor lokalene i Stongveien 150.

Rogaland Ressurssenter, Åkrehamn Vekst, Karmøy kommune og flere gründere og oppfinnere har gått sammen om å etablere Gründergarasjen i Åkrehamn. Gründergarasjen er et elektro- og mekanisk prototype-verksted, hvor produktutviklere, gründere, næringsliv og andre interesserte får anledning til å “mekke” og utvikle prototyper.

Ideen til Gründergarasjen kom, i følge Per Inge Eriksen i Åkrehamn Vekst,  til ved at han fikk besøk av Hans Knutsen som hadde en bekjent som skulle legge ned virksomheten i et stort industrilokale med mye utstyr. Sammen tenkte de at dette var en gylden mulighet til å utvikle et sted som kunne bidra til nyskapning i regionen.

Følgende maskinpark er nå tilgjengelig for brukerne av Gründergarasjen : Dreiebenk, alle typer sveis, rørbendemaskiner,platekuttere, rullebord, håndverktøy, jekketralle,truck, gjengemaskiner, freser, slipemaskiner, kompressorer og luftverktøy, ulike sager for metal, søyleboremaskiner, med mer.

Gründergarasjen vil være tilgjengelig for medlemmer på hverdager og i helger.

grundergarasje åkra