Håndball-legende til HN

03.07.2015
Gled dere; en håndball-legende kommer til HNs Næringscafe for å snakke om energi og vinnervilje!
Susann Goksør Bjerkrheim var en av de ledende profilene på det norske kvinnelandslaget i håndball fra slutten av 1980-årene frem til det nye årtusen. I denne perioden kjempet laget seg frem til å bli en etablert stormakt innen sporten.

Fredag 11. september kommer hun på høstens første Næringscafé, med  foredraget «Den som gir seg er en dritt» - om kraft, energi og vinnervilje.

Susann trenger knapt noen nærmere presentasjon, men for ordens skyld; hun debuterte på kvinnelandslaget i håndball i 1987, bare 16 år gammel.

Fram til 20014 var hun den som har spilt flest landskamper for Norge på damesiden. På 300 kamper frem til hun la opp i oktober 2000 scoret hun 844 mål.

Som håndballspiller hadde Susann Goksør Bjerkrheim sin styrke i hurtighet og teknikk, samt en ikke ubetydelig fysisk styrke.. Egenskaper som lojalitet, sosial ansvarsfølelse og omgjengelighet gjorde henne til et naturlig kapteinsvalg både på klubb- og landslag. .

Susann Goksør Bjerkrheim var i 1990-årene en av de betydelige medieprofilene blant norske idrettskvinner.

Parallelt med håndballkarrieren arbeidet hun 1994–98 med fjernsyns- og videoproduksjon, både bak og foran kamera, og hun var bl.a. programleder for Norway Cup-sendingene i NRK.

Siden 1999 har hun vært konsulent og partner i et firma som driver med salg og lederutvikling, der hennes spesialitet har vært teamarbeid og kommunikasjon.

1999 gav hun ut boken God i håndball.

For mer info og påmelding: