Hereid inn i Byggmakker

08.01.2016
Didrik Hereid-kontrollerte Haugaland Byggkjøp går inn i Byggmakker-kjeden fra 1. februar.

– Jeg ser frem til å bli med i en byggevarekjede med et meget solid og sterkt merkenavn og som vil styrke våre konkurransevilkår, sier Didrik Hereid, eier av Haugaland Byggkjøp.

Haugaland Byggkjøp, som er en del av Hereid gruppen, har de siste 11 årene drevet byggevarehandel på Bø industriområde, men har drevet med trelasthandel i over 100 år.

Godt fornøyd

Haugaland Byggkjøps butikk på Bø industriområde består av 1.400 kvadratmeter butikk og trelasthandel, og hadde i 2015 syv årsverk og en omsetning på 40 millioner kroner.

– Det meste av vår omsetning er i dag knyttet til leveranser til proffmarkedet. Med Byggmakker i ryggen vil vårt tilbud til proffen bli vesentlig forsterket samtidig som vi kan utvikle vår ambisjon om å ta en større del av selvbygger- og forbrukermarkedet. Til høsten vil vi åpne en helt ny butikk som vil være dobbelt så stor som den vi har i dag, og da vil vi trenge flere folk, sier Hereid.

Hereid uttaler i pressemeldingen at han er godt fornøyd med medlemsbetingelsene som Byggmakker kunne tilby.

– Jeg opplever at Byggmakker tilbyr innkjøpsbetingelser, produkter, logistikk, markedsføring og andre verdiøkende tjenester som gjør at våre konkurransevilkår nå blir styrket. Når kjemien stemte i tillegg var det et enkelt valg, sier Hereid.

Mål om 100 butikker

Byggmakker er, ifølge pressemeldingen, også fornøyde med å få tilført et nytt medlem.

– Haugaland Byggkjøp passer perfekt for Byggmakker. Med den erfaringen de har fra proffmarkedet og med de tydelige ambisjonene de har mot selvbygger og forbrukermarkedet, gleder vi oss til det videre samarbeidet. For oss inngår også den nye butikken i Haugaland-området i en planlagt vekst av nye butikker. Vi har som målsetting å vokse til 100 butikker spredd over landet, og fikk i 2015 tilført et større antall byggevareutsalg til volumet. At vi kan starte det nye året med dette flotte medlemmet, viser at kjøpmannsstrategien vi har lagt til grunn for vekst fungerer godt. Det er veldig motiverende, sier Knut Strand Jacobsen, administrerende direktør i Byggmakker Handel, i pressemeldingen.