Hett navn blant tekno-studenter

24.04.2015
DeepOcean knuser mer profilerte selskaper og er høyt på lista over tekno-studentenes favoritt-arbeidsplasser
Universums årlige rangering over de 100 mest attraktive arbeidsplassene blant studenter ble publiserte fredag 24. april. DeepOcean er inne på listen for første gang og debuterer med en sterk 37 plass på listen til teknologistudentene!Det er en hard kamp om de største talentene og DeepOcean hevder seg blant langt mer kjente merkenavn og etablerte selskap i bransjen, skriver selskapet i en pressemelding.

Rangeringen viser hvilke selskap studenter oppfatter som attraktive og hvem de kunne tenke seg å jobbe for i framtiden.

«Selv om oljenæringen generelt er inne i en fase med mindre rekruttering, er det fremdeles viktig for oss å fremstå som en attraktiv arbeidsgiver. Store, anerkjente bedrifter har helt andre markedsføringsbudsjett og rekrutteringsapparat enn DeepOcean. Derfor må vi ha en bevisst strategi på hvor vi promoterer oss og er synlige for studenter og andre potensielle nye kollegaer.» sier HR direktør Ingunn Ø Iveland.

«Energi, olje og gass bransjen får mye oppmerksomhet og oppfattes som en finansielt sterk bransje av studentene. Subsea bransjen står foran store viktige oppgaver fremover i å bidra til effektive og miljøriktige løsninger for å sikre velferden i Norge. Det er godt å vite at de unge ønsker å være med å utforske mulighetene i «de dype hav» – eller DeepOcean som vi kaller oss.»

Studentene gir oss god tilbakemelding på opplevelsen de har i første møte med oss. Vi vil at rekrutteringskontakt med selskapet skal være en positiv opplevelse uansett utfall for den enkelte. Vi har hatt hyppig tilstedeværelse på universitet og høyskoler i flere store byer inkludert Stavanger, Trondheim og Haugesund hvor vi har kontorer.

Dette har gjort at studenter har lagt merke til oss, som igjen gjenspeiler vår høye plassering på denne listen. I 2014 kjørte DeepOcean et eget sommerprogram for ingeniører.

Det ryktes fort at en del av sommerprogrammet var å bli sendt ut på båt i den «skarpe enden» av subseaoperasjonene. Studentene ser at de får være med å påvirke og bidra fra først stund. Vi hadde over 300 søkere til 5 stillinger i fjor, sier lveland.

Selv om vi for tiden ikke rekrutterer i samme grad som siste år, så bruker vi tiden til å styrke vår interne bevissthet rundt merkevaren vår og selvfølgelig overfor våre kunder. Fokus nå er på de gode medarbeiderne vi har og vi motiverer dem for en fortsatt lang fremtid i vårt subseaselskap.»

Vi er veldig stolte av at studentene har plassert oss på listen over de 100 mest attraktive arbeidsplasser i Norge.