Hun blir ny Hydro-sjef

04.06.2018
Ingrid Heradstveit Guddal blir ny fabrikksjef ved Hydro Karmøy
Hun er ansatt som ny fabrikksjef ved Karmøy Metallverk fra 13. august 2018. Hun kommer fra stillingen som HR-sjef ved Hydro Husnes og har bred ledererfaring fra stillinger både i og utenfor Hydro.

Heradstveit Guddal har vært rådmann i Odda Kommune og kundeansvarlig for næringsklynger i Innovasjon Norge. Hun har tidligere vært fabrikksjef ved Hydros omsmelter i Azuqueca i Spania og støperisjef ved Søral (i dag Hydro Husnes). Hun er utdannet sivilingeniør i prosessteknikk fra Technische Universität Berlin, Tyskland, og har en Executive MBA i strategisk ledelse fra Norges Handelshøyskole.

Heradstveit Guddal etterfølger Tom Petter Johansen, som etter eget ønske slutter i Hydro. Johansen vil fra 1. juli være tilknyttet Hydro som styrerepresentant i Hydros deleide aluminiumverk Qatalum i Qatar.

Johansen har vært ansatt i Hydro siden 1985 og har hatt en rekke lederposisjoner i selskapet. Som fabrikksjef ved Hydro Karmøy har han hatt en viktig rolle i å lede Metallverket gjennom byggingen og oppstarten av Hydros teknologipilot.