Hun er Næringsforeningens nye styreleder

29.04.2016
Martha Kold Bakkevig blir ny styreleder i Haugesundregionens Næringsforening etter Rolf Sjursen, som går av etter 15 år som HNs styreleder.
Kold Bakkevig ble valgt på generalforsamlingen torsdag kveld og utgjør sammen med Solveig Aalde Bark, HMS-leder ved Hydro Aluminium Karmøy, og mediemannen Alexander Urrang Hauge fornyelsen i HN-styret.

Både Sjursen og nestleder Hege Skogland Mokleiv trer ut av styret sammen med Carina Ringen.

De øvrige styremedlemmene er Martin Laurhammer (Caiano), Anne Merete Haugen (DNB), Ingolf Voll (Gassco), Birger Førre (Førre Trevare), Trygve Vikse (Coop Sørvest), Sverre Meling (Maritimt Forum) og Asbjørn Moe (Etne og Vindafjord Næringsutvikling).

Martha Kold Bakkevig er daglig leder i DeepWell på Husøy og har en rekke styreverv, bl.a. i Innovasjon Norge, Scana Industrier og Reach Subsea ASA.

Næringsforeningens beretning og regnskap vitner om en vital forening med et høyt aktivitetsnivå og en sunn økonomisk utvikling. Omsetningen for 2015 passerte 9 millioner kroner med en organisasjon med fire ansatte.

Resultatet for 2015 ble på knappe 300.000 kroner og egenkapitalen er nå kommet opp i over 4.6 millioner kroner.

En omfattende konferansedel, medlemsavgift og inntekter fra samarbeidspartnere er de tre hovedpilarene foreningen er bygget på.

Bakkevig martha (2)

Rolf Sjursen ønsker sin arvtager lykke til på generalforsamlingen i Sysco-bygget.