Ingen har blitt så godt likt

22.10.2020
-Æ e såå gla førr å vær tebake i Haugesund, fortalte Roger Finjord og viste til visittene til Avaldsnes i rollen som landslagstrener for kvinnene. Etter konferansen møtte han Eirik Horneland, som han kjenner godt fra årene i NFF.
Denne karen kan mer enn fotball. Han fikk historiens beste score for foredrag i Næringsforeningen
Roger Finjord. Aldri hørt om han? Men spør deltakerne på Leder- og HR-dagen sist torsdag om de vil huske navnet NÅ!

Aldri i Næringsforeningens historie har en foredragsholder fått 5.9 av 6 mulige poeng for sin prestasjon på en scene. Hele 88 prosent gav ham toppscore!

Finnmarkingen, som for noen år siden var trener for Norges kvinnelandslag i fotball, bergtok forsamlingen med sin skildring av "jakten på det gode laget". På en humørfylt, gripende, engasjert og veltalende måte klarte Finjord å formidle små historier fra oppveksten i lokalmiiløet utenfor Alta, og sette dem sammen til en meningsfull kollasj om hvordan det går an å få det beste ut av hvert menneske

-Et av de beste motivasjonsforedragene jeg har hørt. Kunne hørt på ham hver dag! heter det bl.a. i evalueringen, som altså endte med  "all time high"-score for finnmarkingen, som i dag leder fotballkretsen i fylket.

Men det var ikke bare Finjord som begeistret- hele Leder- og HR-dagen får veldig høy score av de knapt hundre deltakerne i Scandic Maritim. 5.2 i totalopplevelse og 5.3 på spørsmålet om forventningene ble oppfylt forteller sitt- og gjett hvor mange som ville kommer tilbake på tilsvarende arrangement neste år: 100 %!

-Det er også hyggelig å se at mange viser til at de følte seg trygge i Maritim og at smittevernreglene ble godt ivaretatt, sier prosjektleder Ingeline Kaldestad.

Ingeline Kaldestad ledet Leder- og HR-dagen i Scandic Maritim

Tor Harald Håland og Ole A. Svendsen(t.h.) i HIM var blant deltakerne som koste seg på arrangementet. (Alle fotos: Lars Lindtner)