IT-kontrakt med departementet

14.06.2011
Selskapene Spine AS i Trondheim og Adell Group AS i Haugesund har tegnet en kontrakt med Kommunal- og regionaldepartementet om utvikling og drift av et nettbasert saksbehandler- og rapporteringsverktøy.

Verktøyet skal være i drift fra januar 2012, heter det i en pressemelding fra selskapene.

Løsningen vil bli benyttet av samtlige fylkeskommuner, departementet, samt brukere som kommuner og andre offentlige etater. Avtalen vil løpe over maksimalt 6 år med en antatt verdi etter utvikling på ca.1.2 mill i året.

- Små selskap som oss må samarbeide om vi skal konkurrere med de større og ta på oss oppdrag som dette, sier daglig leder i SPINE AS Kristian Hyllestad. Selskapene feiret den nye kontrakten sammen via videokonferanse i hhv. Haugesund og Trondheim.

– Tar man i bruk tilgjengelig teknologi er avstand ikke noe problem i dag, sier daglig leder i Adell Group AS Heidi Kolstø. Adell og datterselskapet i Mexico utnytter allerede teknologien maksimalt for å nå kompetansen når den trengs, der den finnes.

Både Hyllestad og Kolstø fremhever fordelene små selskaper har mht bla.
nærhet og arbeidsmiljø. Klarer man å kombinere dette med et sterkt samarbeidende nettverk, så er det vanskelig å slå småselskapene i fleksibilitet, innovasjon, leveringstid og kvalitet. Som et alternativ til oppkjøp og sammenslåing, oppnår vi det samme gjennom samarbeid og ved å komplementere hverandres kompetanse.

SPINE AS og Adell Group AS har også med hell tidligere samarbeidet om ett programutviklingsprosjekt innen fagområdet HMS.

Selskapene har lagt en felles strategi for å utvide nettverkene sine ytterligere slik at de også kan få krefter til å realisere interne produktidèer de sitter på.

Om SPINE AS
Spine AS ble stiftet i 1991 og hadde i 2010 en omsetning på ca. 1,5 mill.
Selskapet har i dag 2 ansatte og leverer programvare innen offentlig forvaltning og til helsevesenet.

Om Adell Group AS
Adell Group AS ble stiftet i 2006 og hadde i 2010 en omsetning på ca 8 mill.
Selskapet har i dag 14 ansatte samt ett datterselskap i Mexico med 4 ansatte.
I tillegg til programmering har også Adell tjenester for support og IT-drift.