Kjøper enda en transportskole

18.08.2014
Transportkompetanse Haugesund AS kjøper opp Haugaland Transportskole AS og øker staben med nye 16 personer.
.

Transportkompetanse Haugesund AS med Svein Ove Vetrhus i spissen fortsetter å vokse. I dag ble det kjent at de handler en av landets største privateide trafikkskoler, nemlig Haugaland Transportskole AS. De er 16 ansatte hvorav 13 er trafikklærere, og leverer opplæring i alle førerkortklasser. Haugaland Transportskole AS ble stiftet i 1998 og omsatte i fjor for 18 millioner kroner.

Haugaland Transportskole AS skal drives i nåværende form fremover, og har i lang tid hatt delvis felles eierskap med Transportkompetanse Haugesund AS, skriver Transportmagasinet.

Oppkjøpet er en del av Transportkompetanse Haugesund AS sin strategi med en nasjonal satsning på førerkort, sier Svein Ove Vetrhus. Han skryter at skolen og mener den vil styrke Transportkompetanse Haugesund sin videre vei fremover som en nasjonal, ledende kompetanse- og førerkortleverandør.

Den nasjonale satsingen Vetrhus sikter til, er også et skritt som Norges lastebileier forbund er med på å støtte. Som kjent under NLF sitt landsmøte i juni, har NLF kjøpt seg inn i selskapet med 12,5 prosent samtidig som en omfattende samarbeidsavtale ble signert.

Les også: NLF inn på eiersiden i Transportkompetanse Haugesund AS

Les også: Et slagkraftig par

De siste årene har Transportkompetanse Haugesund AS vokst jevnt og trutt. Selskapet tilbyr et bredt spekter av tjenester innenfor drift og utvikling av selskaper, førerkort, etterutdanning av yrkessjåfører, kjøre og hviletidsoppfølging, HMSK/internkontrollsystemer m.v. Selskapet er landsdekkende med 70 ansatte fordelt på 19 avdelinger i Norge.