Kommer han - som minister?

23.01.2020
Helge Orten er et samferdselsmenneske, og kommer til veikonferansen. Kanskje som ny samferdselsminister...?
Storfint folk kommer for å diskutere samferdsel på Veikonferansen i Aksdal i februar

Samferdselsminsteren, vegdirektøren og lederne for Nye Veier AS og Transport- og kommunikasjonskomitéen på Stortinget kommer til Veikonferansen 2020 i Aksdal 13. februar. Hvem som er samferdselsminister på det daværende tidspunkt er usikkert, men nettopp lederen av Transport- og kommunikasjonskomiteen er en sterk kandidat. Så kanskje Helge Orten kommer- i egenskap av nyslått statsråd?

SISTE:

Flere medier skriver i dag at Knut Arild Hareide blir ny samferdselsminister. Regjeringen offentliggjøres senere fredag

Fjorårets veikonferanse i Aksdal ble en stor suksess, og brakte for dagen en sterk og tverrpolitisk vilje til felles vestlandsløft for de viktige veistrekningene i regionen vår.

Torsdag 13. februar gjentas suksessen i Tysværtunet – midt i knutepunktet Aksdal der E-39 og E-134 møtes. Årets konferanse har fått tittelen «E134 – transportkorridor øst-vest og kopling mot Vestlandet».

Med veikonferansen ønsker Haugaland Vekst sammen med E134 Haukelivegen AS, Hordfast AS og Næringsforeningen Haugalandet å fokusere på innsatsen som må til for å få gjennomført en ny og vintersikker fjellovergang mellom vest og øst på E-134, i tillegg til den nødvendige oppgraderingen av den viktige kyststamveien på E-39 mellom Bergen og Stavanger.

Realiseringen og moderniseringen av disse viktige hovedfartsårene vil være avgjørende for næringsutviklingen for hele vestlandsregionen fra Bergen til Stavanger.

Her er program og påmelding