Larssen & Amaral-partner i ADC-juryen

14.01.2020
Cecilie Larssen Lønning i Larssen & Amaral sitter i juryen for merkevare- og kommunikasjonsdesign under årets ADC Global Awards, en av verdens mest prestisjetunge konkurranser for design og reklame
Cecilie Larssen Lønning i Larssen & Amaral sitter i juryen i en av verdens mest prestisjetunge konkurranser for design og reklame.
Den årlige verdensomspennende prisutdelingen til ADC (Art Directors Club) premierer det beste arbeidet fra alle verdens hjørner innen blant annet reklame, merkevare- og kommunikasjonsdesign, interaktive media, illustrasjon, film, foto, print og redaksjonelt design.

ADC juryeres av et internasjonalt panel bestående av noen av verdens mest anerkjente kreatører fra blant annet London, New York, San Francisco, Tokyo, Mumbai, Barcelona, og Hong Kong. Blant de øvrige jurymedlemmene er Lydia Pang som er Design Director i Nike, Arem Duplessis som er Group Creative Director i Apple, og Heather Luipold fra Google Creative Lab.

Juryering foregår i første omgang på nett, før det store jurymøtet i New York City i mars 2020.Cecilie Larssen Lønning har fått anerkjennelse fra blant annet ADC for Larssen & Amarals arbeid for den norske lydprodusenten Espen Andersen. Hun satt også i juryen til ADC Young Guns i 2018, sammen med kreative ledere fra blant annet Google, MTV, It’s Nice That, Refinery 29, The New Yorker, og Sagmeister & Walsh.

– Det er en ære å bli inkludert i en jury bestående av så mange talentfulle internasjonale bransjekollegaer, og jeg gleder meg til å se og vurdere noen av de beste designarbeidene fra hele verden. Det er alltid spennende og inspirerende å se hvordan vi som designere påvirkes av- og kan påvirke tiden vi lever i, og hvordan dette uttrykkes i både form og kommunikasjon, sier hun.

Om ADC Global Awards

Art Directors Club ble grunnlagt i 1920 i New York og arrangerte sin første årlige konkurranse i 1921. Siden den gang har konkurransen vært arrangert hvert år, og arrangeres nå for det 99 året på rad, som den eldste kontinuerlige arrangerte kreative konkurransen i verden. ADC Global Awards har et sterkt fokus på innovasjon innen faget og håndverkets viktighet innen bransjen. ADC har fremdeles sitt hovedsete i New York