Legger ned Haugalandnytt

05.01.2016
Byavisa Haugalandnytt legges med øyeblikkelig virkning. - Synd, men ikke uventet, sier HN-direktør Egil Severeide.
Selskapet har p.t. 4,5 årsverk fordelt på 5 medarbeidere.
Begrunnelsen for nedleggelsen er i hovedsak sviktende annonsesalg for 2016, noe som igjen medfører at det ikke lenger er grunnlag for videre drift, heter det videre i pressemeldingen. Selskapet forsikrer at de vil ivareta sine forpliktelser overfor ansatte og kreditorer.

Styreleder Ole Henrik Nesheim i Haugaland Media AS, som eier TV Haugaland, Karmøynytt og Haugalandnytt, uttaler at nedleggelsen av Haugalandnytt ikke får noen konsekvenser for driften av TV Haugaland, Karmøynytt og nettavisen hnytt.no.

HN-direktør Egil Severeide, som selv har bakgrunn som redaktør og journalist i Haugesunds Avis og NRK, synes det er synd at avisa legges ned.

- Den har kommet med mange gode reportasjer, og for oss i næringslivet er det fint å ha flere kanaler å spille på. Men jeg kjenner mediebildet såpass godt at jeg spådde tunge tak for den nye avisa. At den derfor blir lagt ned, er ikke uventet, sier Severeide, som håper beslutningen får positiv effekt for tv- og nettdekningen i Ole Henrik Nesheims mediehus.

-For regionen er det viktigere å beholde TV Haugaland som en viktig mediekanal, sier Severeide.