Lokalkontor: Ølensvåg og Jerusalem

20.01.2016
Ikke lite eksotisk av et IT-firma å ha lokalkontor både i Ølensvåg og Jerusalem..
Med over 1000 kunder og økt satsing i flere europeiske land hadde Infoskjermen.no en omsetning på i overkant av fem millioner kroner i 2015. Det er en vekst på over 25 prosent fra året før.

Infoskjermen.no er en moderne, 100 prosent nettbasert oppslagstavle, som ikke krever installasjon av programvare eller spesialutstyr. Oppslagstavlen er utviklet av Favo AS, for publisering av informasjon, bilder og beskjeder på en enkel og effektiv måte. I tillegg til informasjonen som produseres direkte for oppslagstavlen, kan kundene også lenke innhold fra egne sider på sosiale medier, kalenderoppføringer og eksterne nyhets- og værmeldinger, alt etter kundens behov.

Favo AS, som ble etablert i 2009, har hovedkontor på Tonstad og avdelingskontor i Ølensvåg og Jerusalem. Firmaet har fire ansatte.

- I desember i fjor passerte vi 1000 kunder og den positive utviklingen ser ut til å fortsette inn i 2016. Vi har per 20. januar 1047 kunder spredd over hele Norge, og også utenlands er det begynt å løsne. Spesielt i Sverige har vi hatt en fin vekst siste halvår. Satsingen i utlandet markedsfører vi forøvrig under navnet Pin To Mind, sier en fornøyd medeier og webutvikler Torleiv Åreskjold i Favo AS.

Skoleverket representerer den største kundegruppen, med i underkant av halve kundeporteføljen, men også kommuner og bedrifter er å finne på kundelisten.

- Bedriftskundene er ofte bedrifter der de ansatte sjelden eller aldri sitter ved datamaskiner; verksteder, lager- og produksjonsbedrifter og bedrifter innen transportnæringen. Sykehus har også tatt Infoskjermen.no i bruk. Tilbakemeldinger går på at kundene opplever dette som en enkel og effektiv måte å få ut informasjon på, forteller Åreskjold