Maritim i ny drakt

17.02.2015
Tirsdag var det duket for den offisielle åpningen av Scandic Maritim. Rica-navnet er historie i Haugesund.
Åpningen ble foretatt med ansatte, kunder og forbindelser til stede.  Ledelsen fra Scandic var representert ved Robert Wilhelmsson som er «director of operation support» i Scandic-kjeden.

Adm.dir ved Scandic Maritim, Reidar Westre gleder seg over nyåpningen og fremhever at hotellet via nytt merkenavn står sterkere enn før. «I de store linjene vil forhåpentligvis byen og regionen merke at vi får tilgang til et enda større marked og kan dermed trekke enda flere gjester hit. Vi skal gjøre det vi kan for å få det til, og da forhåpentligvis sammen med mange andre som vil noe for regionen vår» sier Westre til hninfo.

Westre trekker også frem samarbeidet med det andre Scandic hotellet i byen som en faktor som gjør at en står sterkere både med tanke på region og nasjonalt. «Det er en stor fordel å være med de største, for det er påvirker priser på det vi handler inn og ikke minst lojalitets- og fordelsprogrammer. Scandic sentralt er også veldig glade for at de har fått kystens perle med på laget» avslutter Westre.

Bygningsmassen og drift vil fortsatt være lokalt eiet av Caiano AS (Kristian Eidesvik m.fam).Det samme gjelder Thon Hotel Saga i Skåregaten.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

les også: Fra Rica til Scandic