Møtte fersk rektor

27.01.2017
Nytilsatt rektor  for Høgskolen på Vestlandet, Berit Rokne vil samarbeide tett med næringslivet
Tidligere denne uka inviterte hun Næringsforeningen sammen med Haugaland Vekst, Haugesund kommune, Helse Fonna og Maritimt Forum til en samtale rundt Høgskolens utfordringer.

Først og fremst for å bli kjent, men også utveksle synspunkter på skolens rolle og hvordan denne kompetansehuben kan bidra til å styrke arbeids- og næringslivet i regionen.

- Jeg fikk et bestemt inntrykk av at Rokne vil videreutvikle det gode samarbeidet mellom høgskolen og næringslivet i vår region og være lydhør for de innspill som bedrifter og organisasjoner kommer med. HVL-ledelsen skal meisle ut en strategi for skolen, og der vil det også bli diskutert samarbeidsmodeller med næringslivet.sier HN-direktør Egil Severeide.

Den nye rektoren ved HVL kommer fra stillingen som professor ved Institutt for global helse og samfunnsmedisin ved Universitetet i Bergen. Hun har også vært prorektor ved UIB fra 2009 til 2013.

Høgskolen har avdelinger i Sogndal, Førde, Bergen, Stord og Haugesund, og Berit Rokne har ansvaret for innholdet og kvaliteten på utdannelsen til 16.000 studenter. I tillegg er hun sjef for 1.800 ansatte.