Nå skal de si fra...

22.03.2019
Det er ingenting å si på engasjementet. Her er det Ragnhild Brekke som argumenter, mens Silje Rødeseike, Tor Inge Våge og Harald Larssen Lønning følger intenst med.
De er i tyveårene og har drømmer for seg selv og regionen. 4. april kan du høre dem ufiltrert.

Da inviterer Næringsforeningen unge og eldre, politikere og folk som er opptatt av samfunnet og Haugalandet til en arena der generasjoner skal snakke til og med hverandre.

-Ungdommen står i sentrum- det blir deres kveld. Ungdommer som vi tror vil prege regionen i årene framover, sier adm.dir. Egil Severeide i Næringsforeningen.

Meld deg på

Vi har invitert Haugesunds 25-årige ordførerkandidat Harald Larssen Lønning. Vi har invitert den 29-årige seriegründeren Tor Ivar Våge fra Norheim. Vi har invitert prosjektingeniør Ragnhild Brekke (26) i DeepOcean. Vi har invitert 27-årige Petter Viksund i Inventum.

Og 28-år gamle Silje Rødeseike i NHO Rogaland, som skal ta Egil Severeides rolle og lede oss gjennom hele kvelden.

Se innslaget fra TVH i går her.

Vi skal invitere enda flere. 19 år gamle Pauline Vestly, som er Tysvær Venstres førstekandidat og kumulert som listetopp til høstens kommunevalg. Og andre, engasjerte ungdommer som skal fortelle hva de brenner for i «Speakers Corner».

De skal utfordres. Hvorfor er de ikke på banen? Er det for travelt å være politiker? Er de ikke tøffe nok til å fighte om posisjoner med det etablerte Haugalandet?

Men- dette er ikke en samling for de unge. Det er nemlig det etablerte Haugalandet som er målgruppen; politikere, meningsytrere, næringslivsledere, investorer og andre samfunnsinteresserte.

Den «overmodne generasjonen», for å sitere Gunnar Birkeland i et innlegg i Haugesunds Avis nylig.

Den samme Birkeland  som  skal oppsummere kvelden.

-Forhåpentligvis sitter vi igjen med en liste med aksjonspunkter som politikere og næringslivsledere skal bli utfordret til å gjøre noe med. Om som de kan bli målt på neste gang vi møtes, sier Egil Severeide.

Her er gjengen som skal snakke om sine drømmer for regionen, sammen med NH-sjefen Egil Severeide. Fra venstre:Tor Inge Våge, Harald Larssen Lønning, Petter Viksund, Ragnhild Brekke og Silje Rødeseike.