Næringspolitikk i farta...

24.07.2019
Glimt fra en av episodene av "OrdførerJægeren" med ordfører Jarle Nilsen fra Karmøy og Bernt Jæger fra Næringsforeningen.
Næringsforeningen tar med seg ordfører og hovedutfordrer til vervet i våre tre største kommuner på biltur. Programserien kommer snart på TV-Haugaland.
Næringsforeningen, i samarbeid med TV-Haugaland, gjør en ny vri på oppkjøringen til lokalvalget til høsten.

Vi tok  med oss ordfører og hovedutfordrer til vervet fra våre tre største kommuner på biltur og diskuterte næringspolitikk. I alt seks episoder av "OrdførerJægeren" vil bli vist på TVH fra starten av august med Jarle Nilsen og Tor Kristian Gaard fra Karmøy, Arne-Christian Mohn og Harald Larssen Lønning fra Haugesund, og Sigmund Lier og Ola Apeland fra Tysvær Kommune.

-Næringsforeningen er svært opptatt av at politikerne tar næringslivet på alvor,  og vi ønsket med dette å utfordre våre lokale politikere på spørsmål rundt infrastruktur, eiendomsskatt, kommunalt samarbeid og generelle problemstillinger knyttet til næringspolitikk før valget, sier adm.dir i Næringsforeningen, Bernt Jæger. -Samtlige seks kandidater var sporty og stilte opp på dette annerledes konseptet, og jeg håper publikum både vil oppfatte sendingene som inspirerende og lærerike. Jeg fikk i alle fall kjørt meg skikkelig disse innspillingsdagene;  Krevende multitasking dette, avslutter en smilende Jæger.

Kai Roger Melkevik fra TVH er teknisk produsent for sendingene.