Ny profil til FKH

08.12.2017
Iversen Skogen Reklamebyrå er FK Haugesunds nye strategiske byråpartner.
FKH og Iversen Skogen Reklamebyrå signerte nylig en samarbeidsavtale som strekker seg over de to kommende årene. I først omgang skal reklamebyrået revitalisere den visuelle identiteten til klubben. Byrået skal etterhvert også bistå rundt hvordan den framstår i form, farge og kommunikasjon på alle plattformer. – Dette er et stort prosjekt som vil foregå over tid, sier kommersiell leder i FKH, Rasmus Cabaleiro.

FKH skal fremme regional identitet, forsterke regionalt samhold og påvirke regional stolthet. Cabaleiro forteller at det derfor er naturlig for klubben å samarbeide med Iversen Skogen.

– Byrået sitter på bred kompetanse og har god kjennskap til regionen og dens betydning. De har også stor forståelse av at design henger sammen med strategi og lidenskap, noe som er essensielt for fotballklubben vår.

– Skal fremstå tydeligere og spissere

Som et resultat av samarbeidet, forventer Cabaleiro at klubbens visuelle kommunikasjon får et godt løft.– Vi skal framstå mye tydeligere og spisset i vårt uttrykk, noe som vil bidra til å øke engasjementet i og rundt klubben.

Den 15 mann store Iversen Skogen-troppen ser frem til samarbeidet med iver og glede. – Det skal bli ekstremt spennende å arbeide med en av regionens sterkeste merkevarer. Vi har løpt inn på banen med respekt og ydmykhet, samtidig som vi har ambisjoner om å levere strategiske og kreative produksjoner og løsninger for klubben, sier daglig leder i Iversen Skogen, Kjetil Hetlevik Johansen.

Gode utgangspunkt innad i FKH

Byrålederen mener videre at nåværende tidspunkt for en visuell fornying av FKH er passende med tanke på at klubben i fremtiden skal stå mer på egne bein. – Både klubbens nye merkevarestrategi og de dyktige menneskene i klubbens kommersielle avdeling, er gode utgangspunkt og faktorer for at FKH skal nå sine kommersielle målsetninger og samtidig kunne sette seg nye ambisjoner, avslutter Hetlevik.