Nysgjerrig Høgskolerektor

30.08.2017
Høgskolerektor Berit Rokne er nysgjerrig på Haugalandet. Hun fikk nyttig info fra duoen Karlsen/Severeide
"Vi skal bygge Vestlandets knutepunkt" er HN-direktørens mantra når han holder sine foredrag. Det fikk også den ferske rektoren på Høgskulen på Vestlandet, Berit Rokne, servert da hun besøkte Næringsforeningen og Haugaland Vekst sammen med kollega Liv Reidun Grimstvedt og kommunikasjonsleder Svein Ove Ekenes denne uka.

-Jeg er imponert over den driven og fremtidstroen dere har, konkluderte rektoren etter å ha hørt på situasjonsbeskrivelsen fra Tormod Karlsen i Haugaland Vekst og Egil Severeide. Begge understreket høgskolens viktige funksjon som motor i kompetanseutviklingen i regionen, og evnen til å tilpasse utdanningstilbudet til næringslivets behov. Det blir flere slike møter i framtiden, og alle parter har et varmt ønske om en nær og tett dialog om samarbeidsprosjekter framover.

Også Tysvær-ordfører Sigmund Lier deltok på møte og orienterte høgskolerektoren om energiprosjektet Clean Energy Cluster.