Omega Allianse har fått ny rammeavtale med Norske Shell.

11.10.2016
Alliansen skal levere konsulenttjenester innen tekniske og prosjektadministrative disipliner de neste tre årene.
Alliansen ledes av Omega AS, og består av Kværner, Ocean Maxwell, WellPartner, Endswell, Logtek, Orec, Geograf, GeoPlayGround, Westcon Yards, NorthQ - HSE, Envision, Semac, HRH Geology, Inseacon og Human Factors Solutions.

Sammen skal Alliansen dekke multi-tekniske og prosjektadministrative fagområder på AS Norske Shells prosjekter i Norge.

Sammen med spesialistleverandører fra Alliansen skal Omega levere erfarne konsulenter innen følgende disipliner: Project Services/Management, Information Management, Project Engineering, Engineering, Subsea, Drilling, Wells, HMS, Contracting og Procurement, Production Engineering, Subsurface, Geoscience, Geophysics, Information Technology, og Skilled Trade.

Avtalen trer i kraft 1. november 2016 og har en tidsramme på tre år, og inntil fem år med opsjoner.

- Målet med Omega Alliansen er å tilby Norske Shell et bredt spekter tjenester gjennom en og samme rammeavtale. Samtidig sikrer denne avtalen at vi kan levere høy kompetanse innen samtlige disipliner til Norske Shell via Alliansen, sier avdelingsleder i Omega AS, Pablo Tveita.

- Shell er en viktig kunde som vi har hatt et godt samarbeid med over flere år. Vi er stolte av at Shell har valgt å tildele oss denne avtalen og dermed gitt oss fornyet tillit, sier Tveita.