På jakt etter styremedlemmer?

03.03.2015
To arrangementer i regi av Næringsforeningen i slutten av april er i sin helhet viet styrearbeid. Her har du sjansen...
Er du interessert i styrearbeid? Sitter du i et styre eller er klar for et styreverv? Leder du en bedrift som jakter på nye styremedlemmer?

Da må du benytte sjangsen nå. To arrangementer i regi av Næringsforeningen i slutten av april er i sin helhet viet styrearbeid.

En av landets beste forelesere i styrearbeid kommer til Haugesund 15.april. To uker senere, den 28. april, inviterer Næringsforeningen til speedmeeting mellom bedrifter og aktuelle styrekandidater.

Kjell Standal er utdannet cand. mag. og har arbeidet både i offentlig og privat sektor. Han har vært rektor ved to av BIs regionale høyskoler og foreleser for Handelshøyskolen BI innen fagfeltet styrearbeid. Han har skrevet flere bøker, og benyttes flittig som foreleser og kursholder i både små og store selskaper. I dag eier og driver han Elinora Consulting AS, et konsulentselskap som har spesialisert seg på styrearbeid.

Standal kommer til Haugesund for å forelese i ulike deler av styrearbeid. Dette er et halvdagskurs som starter med lunsj  i Haugaland Krafts lokaler 15. april kl.12 og varer til klokka 17. Her får du en fin innføring i viktige tema knyttet til styrearbeid. Kurset er beregnet for både nybegynnere og styremedlemmer som trenger oppfrisking.

Program og påmelding her:

Den 28. april er det så duket for speedmeeting, også det i Haugaland Krafts lokaler. Dette er et kveldsarrangement som starter klokka 18 og varer til klokka 21. Her treffes bedrifter som leter etter styrekandidater, og kandidater som mener seg kvalifisert til styrearbeid på samme bane.

Finner partene hverandre, inngår de en avtale om styretrainee, et pilotprosjekt som Næringsforeningen startet opp for to år siden. I alt åtte kandidater deltar i programmet, og nå er  det altså klart for en ny runde.

Det er en klar fordel om du har deltatt på styrekurset før du deltar på speedmeetingen, men ingen forutsetning.

Styrestall Haugaland er et samarbeidsprosjekt med Handelsbanken, Haugaland Kraft og Kvinnovasjon.

Påmelding og program her:

Kjell%20Standal