Privatsykehuset i løypa

06.10.2015
Eskene er pakket ut.. Turid Staveland og hennes kolleger er snart klare til å ta i mot pasienter i det nye Helsehuset.
Det er store dimensjoner over Privatsykehusets nye lokaler i 4. etasje. Hele 1200 kvm skal dekke fagområder som blant annet inneholder konsultasjonsavdeling, operasjonsavdeling med 3 operasjonsstuer og egen sengepost med 12 senger. Det er nær 30 ansatte pluss 10 leger som leier seg ut til sykehuset i dag.

Privatsykehuset har til nå vært lokalisert i Victoriahjørnet i 17 år sammen med Haugesund Medisinske. Nå flytter de samlet til Helsehuset og Privatsykehuset firedoblet med dette sitt areal. Hovedgrunnen til at vi flytter er naturlig nok plassmangel. Samtidig gleder vi oss stort til å ta i bruk arealer som er helt skreddersydd til våre oppgaver» sier driftsansvarlig Turid Staveland i en kommentar til hninfo.

Hun legger ikke skjul på at de siste ukene har vært hektiske i forbindelse med flyttingen og ser frem til å ta i bruk topp moderne og funksjonelle lokaler. «Vi ønsker å tilby det lille ekstra, og yte god service til våre kunder (les pasienter), og de nye lokalene er naturlig nok svært velegnet til dette» avslutter Staveland.

Helsebygget åpner offisielt 27. oktober, men Privatsykehuset har nå startet opp deler av virksomheten, og Haugesund Medisinske i 3.etg åpnet sine lokaler denne uka.

bildet under: En av de nye sengepostene som står klare.

Privatsykehus senger

Bildet under: Fasaden på det nye Helsehuset