Raser mot Avinors pengebruk

05.04.2013
Avinor skal bruke 50 millioner kroner på ny logo og ny profil, melder Aftenposten. Flyselskapene er rasende og forlanger at Avinor stopper prosjektet og bruker pengene på å sette ned avgiftene.

Direktør i NHO Luftfart, Torbjørn Lothe, sendte i går et harmdirrende brev til Avinor der han på vegne av flyselskapene ber om at Avinor revurderer byggingen av ny merkevare før ytterligere kostnader påløper.
Avinor opererer med en økonomisk ramme på 50 millioner for prosjektet.

- Jeg er forundret over Avinors pengebruk i en tid der fokuset burde være på helt andre og mer presserende ting – som å få på plass en stabil flyveledertjeneste, sikre punktligheten på flyplassene og redusere køene i sikkerhetskontrollene. Dessuten er jo Avinor en monopolist og trenger ikke å prioritere å bruke flere titallsmillioner på profilering, sier Lothe til Aftenposten.

Avinor mener NHO Luftfart bommer med sin kritikk mot arbeidet med ny profil.

- Ny logo og ny visuell profil er bare en del av et større prosjekt der det viktigste er å stake ut Avinors fremtidige forretningsmessige strategi. Hovedsaken for styret og ledelsen er å gi svaret på hvordan vi skal yte best mulig service for flyselskaper og passasjerer i årene fremover, sier konserndirektør for kommunikasjon i Avinor, Egil Thompson.

Les mer her: