Samles i ett selskap

22.10.2012
Haugalandet og Sunnhordland samles under ett ledende leverandørselskap innenfor bedriftshelsetjeneste og konsulenttjenester HMS.

Etter at en ekstraordinær generalforsamling i Sunn HMS sist uke aksepterte Haugaland HMS sitt tilbud om en overtakelse av driften i selskapet, vil Haugaland HMS og Sunn HMS fra den 1. januar være ett selskap.

Haugaland HMS har i dag 63 ansatte, og Sunn HMS har 13 ansatte. Det betyr at 76 engasjerte HMS-medarbeidere får felles arbeidsgiver fra nyttår.

- Vi ønsker å være et kompetansehus innenfor fagfeltet vårt for å kunne tilby en kvalitativt god bedriftshelsetjeneste på land foruten å kunne tilby kvalitativt gode HMS konsulenttjenester i et voksende offshoremarked, sier daglig leder i Haugaland HMS, Johannes Breivik, i forbindelse med overtakelsen.

Haugalandet og Sunnhordland er ett arbeidsmarked, og det har vært naturlig å se på mulighetene for å samle regionen under en ledende leverandør av bedriftshelsetjeneste. Samtidig har Haugalandet og Sunnhordland en av landets ledende maritime klynger og ved å bygge et felles kompetanshus innenfor helse-, miljø- og sikkerhet blir Haugaland HMS styrket i sine ambisjoner om å befeste sin regionale posisjon og satt i stand til å ta en nasjonal posisjon i sitt markedssegment.

- Det blir spennende å komme inn i et bredere fagmiljø, og jeg er glad for at Haugaland HMS vil satse på å videreføre og videreutvikle Sunn HMS sitt arbeid i Sunnhordland sier daglig leder i Sunn HMS, Johannes Njøsen.

Haugaland HMS har i dag 435 virksomhetskunder og Sunn HMS har 200. I norsk målestokk var Haugaland HMS stor allerede før overtakelsen. Fra den 1. januar 2013 vil Haugaland HMS ha kontorer i Sauda, Sand, Haugesund, Leirvik, Husnes og Austevoll. - Overtakelsen av Sunn HMS er imidlertid en del av en tenkning hvor ikke størrelse er et mål i seg selv, men et middel til å kunne levere kundene bedre tjenester, sier Johannes Breivik.