Sjekk hvem du handler med!

23.11.2016
Vær våken om du skal sikre seg deg mot tap  i tunge tider, var et av rådene Thor Harald Eike (bildet) gav deltakerne under «Juss for en dag»
Et trettitalls HN-medlemmer deltok under dagsseminaret som Næringsforeningen sammen med Deloitte, KPMG og Eurojuris arrangerte i Scandic Maritim denne uka. Seminaret ble arrangert for andre år på rad og Eurojuris-advokat Thor Harald Eike startet det hele med å snakke om farene næringsdrivende møter når de skal handle med aktører som får probemer med å gjøre opp for seg.

-Start med å sjekke Brønnøysund-registrene. Der finner du mye gratis informasjon som kan gi deg svar på hvem du handler med. Har revisor fratrådt, har styrelederen gått, er regnskap levert og hvordan ser det ut? Viktig informasjon som kan gi deg et bilde av selskapet eller personen du handler med, sa Thor Harald Eike.

Arbeidsrett, offentlige anskaffelser og endringer i skatte- og avgiftssystemet var blant de andre temaene som ble berørt av skarpskodde advokater fra de respektive selskapene. Viktige tema som bedrifter av ulik størrelse må forholde seg til i gode som turbulente tider.

IMG_2011

Noen av deltakerne på «Juss for en dag»-seminaret som Næringsforeningen arrangerte.