Spår folkefest på Rådhusplassen

27.05.2014
Torsdag ettermiddag er det klart for folkefest på Rådhusplassen. Da dundrer syklistene i Tour des Fjords i mål etter en tøff andre etappe fra Eidfjord til Haugesund.
Reiselivsdirektør Vigleik Dueland gleder seg til dagen og skisserer her opplegget:

" Sykkelrittet TOUR DES FJORDS har start i Bergen i dag. Direktesending på TV2 og sendinger på Eurosport. Opplev sirkuset og kjente profesjonelle syklister på nært hold. En stor organisasjon er på vei mot Haugalandet med 20 lag med tilsammen 120 ryttere - i tillegg tilfølgebiler, motorsykler, ambulanser, busser, trailere og et helikopter som følger hele rittet.

På torsdag starter etappe 2 i Eidfjord. Vi har Haugalandets egen sykkelhelt Sven Erik Bystrøm med. Tre av lagene kommer fra sykkelsportens øverste divisjon, Cannondale, Tinkoff-Saxo og ikke minst Katusha, som kommer med Alexander Kristoff i spissen kjemper om å komme først i mål på Rådhusplassen i Haugesund sentrum. Dette blir spennende!

Rådhusplassen i Haugesund blir en fantastisk ramme for målgang, der hele rittsirkuset vil være på et tett og stemningsfullt område. Her vil også mange aktiviteter og konsert finne sted.

2,5 timer før målgang starter livesending på storskjermer plassert på Rådhusplassen, og Kjell Erik Kristiansen holder publikum oppdatert og underholdt.

Ved siden av scenen vil også TV2 studio med Kaggestad og Paasche holde til de siste timene før målgang. TV2 sender 2,5t hver dag fra 16.00-18.30 med spektakulære etapper i et fantastisk landskap på Haugalandet.

Mye kjekt for barna

Barneritt. Tour des Fjords arrangerer sykkelritt for barna (med start klokken 15:00). Her kan ungene delta med både trehjulssykkel og tohjulssykkel, med eller uten støttehjul. Øvre aldersgrense er satt til 12 år.

Premiering: Kongeparken gir 8 stk gavekort, hvert gjelder for 4 personer og er en "VIP billett" hvor «spis så mye du vil» er inklusiv. Spinn gir  to barnesykler som trekkes søndag (ved rittet slutt) for alle som har vært med alle 8 dager.

Aktiviteter. Ravnafloke inviterer til gøyale aktiviteter for barn

Konsert med bandet FordRecord.

For påmelding til sykkelritt for barn og mer informasjon: www.tourdesfjords.no

Tour des Fjords løypetrase