Står bak "Årets anlegg"

09.03.2016
E134 Skjoldavik - Solheim ble tirsdag kveld kåret til Årets Anlegg 2015. Disse står bak..
Kåringen fant sted under årets Byggegalla på Radisson Blu Plaza hotel i Oslo.

E134 Skjoldavik–Solheim er et prosjekt i Haugalandspakken, som omfatter en standardheving av de to viktigste transportårene gjennom regionen - E134 mellom Haugesund og Etne og rv. 47 gjennom sju kommuner.

E134 Skjoldavik–Solheim vant prisen som Årets anlegg 2015 i konkurranse med flere andre sterke kandidater fra hele landet. I finalen konkurrerte de med to andrefremragende prosjekter; Rv. 22 Lillestrøm – Fetsund og E136 Tresfjordbrua i Vestnes i Møre og Romsdal.

– Det var flere gode kandidater til å vinne prisen Årets Anlegg i 2015 og det var ikke enkelt å kåre vinneren. Juryen konkluderte med at E134 var det beste prosjektet ut fra en helhetsvurdering, sier juryleder Arne Skjelle. Han beskriver prisen som en gjennomføringspris hvor alle aspekter blir tillagt stor vekt. Dette omfatter blant annet god byggeskikk/arkitektur, HMS og miljø, innovasjon og ikke minst samarbeid mellom aktørene i gjennomføringen og kvaliteten på totalproduktet. I sum er dette et prosjekt som tjener hensikten.

Det er flere sider ved både selve prosjektet og gjennomføringen som skiller seg ut med E134 Skjoldavik - Solheim.

Les mer her:http://www.bygg.no/article/1267837

2565731[1]